اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هر دو در صحنه انتخابات حضور دارند

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش بینی از اضلاع رقابتی در انتخابات سال جاری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به هجمه و فشارهایی که بعد از ترور شهید سلیمانی در فضاهای تبلیغاتی و مجازی از سوی غربی‌ها دنبال می‌شود تا انتخابات را به حاشیه ببرند قطعا مردم با هشیاری شرایط را رصد کرده و در انتخابات مشارکت خواهند داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود باید جایگاه مجلس و حساسیت آن برای جامعه تبیین شود. در بین جریان‌های سیاسی، اصولگراها و اصلاح طلب‌ها در صحنه حضور دارند و شاهد شکل گیری جریان جدیدی از بچه‌های نخبه و انقلابی هستیم که آنها نیز اگر بتوانند قدرت رای آوری از مردم را کسب کنند می‌توانند در جریان انتخابات موفق عمل کنند. آنچه که حائز اهمیت است در فضای تبلیغاتی باید چارچوب‌ها رعایت شود و هر کاندیدا اعتماد نو به نقل از برنامه کاری خود را برای مردم تبیین کند.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: در تاریخ انقلاب ما شاهد برگزاری ۱۰ انتخابات مجلس، ۱۱ انتخابات ریاست جمهوری و پنج انتخابات شوراها بودیم و مردم نسبت به شرایط کاملا توجیه هستند. یکی از مسائلی که در کشور ما وجود دارد احزاب آنطور که باید و شاید فعال نبوده و جایگاه اصلی خود را کسب نکردند.

کولیوند در ادامه تاکید کرد: ما شاهد هستیم که برخی از احزاب در زمان انتخابات فعال می‌شوند و بعد از انتخابات افول پیدا می‌کنند. ما بر روی کاغذ حدود ۲۵۰ حزب داریم اما در عمل تنها تعداد محدودی از احزاب هستند که با جدیت فعالیت می‌کنند. قالب اصولگرایی و اصلاح طلبی در جامعه ما جا افتاده است.

روسای جمهور کشورهای سنگال و بنین به رئیسی تبریک گفتند
هم اکنون بخوانید

این عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: سیستم‌های نظارتی به گونه‌ای عمل می‌کنند که از هر حزب تعدادی از کاندیداها معرفی شده و مردم از بین آنها انتخاب می‌کنند. من احساس نمی‌کنم که در انتخابات سال جاری مجلس صرفا در دست اصولگراها باشد. بلکه قطعا هم گزینه‌هایی از اصلاح طلب‌ها و هم گزینه‌هایی از اصولگراها به مجلس راه خواهند یافت.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: یکی از راه‌های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تبیین جایگاه حساس مجلس برای جامعه است. مردم باید بدانند که مجلس در جایگاه ریل گذاری اصلی کشور قرار دارد و افرادی که به مجلس راه می‌یابند باید تعهد و تخصص لازم را داشته و  مصالح ملی کشور و مشکلات اصلی کشور را درک کنند.

کولیوند در پایان بیان کرد: درگیری‌های سیاسی گره‌ای را از مشکلات کشور باز نمی‌کند بلکه کاندیداها از طیف‌های مختلف باید وضعیت اشتغال، معیشت و فرهنگ جامعه را در اولویت قرار داده و برای راه یافتن به مجلس اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی کنند. قطعا مشکلات کشور با همراهی دولت و مجلس حل خواهد شد و هیچ یک به تنهایی نمی‌توانند در این مسیر موفق باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 9 =

دکمه بازگشت به بالا