تحریم‌ها باعث برکت برای جمهوری اسلامی به ویژه نیروهای مسلح شده است

امیر سرتیپ واحدی تحریم‌های یکجانبه درطول ۴۳ سال گذشته را مایه برکت به ویژه برای نیروهای مسلح ازجمله نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: ایران آماده هرگونه همکاری در حوزه‌های مختلف با نیروی هوایی پاکستان است.


به گزارش ایلنا، از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در سومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان گفت: دیدار مهمی با فرمانده نیروی هوایی پاکستان انجام شد و معتقدیم، دید طرف پاکستانی این است که ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را بیشتر تقویت کند و متقابلا ما نیز از هرگونه گسترش روابط با پاکستان استقبال کرده و در راستای تعامل دوجانبه همکاری خواهیم‌ کرد. به این عمل پایبند خواهیم بود زیرا باعث تثبیت امنیت دو کشور خواهد شد. 


وی افزود: امیدواریم همبستگی بیشتر ایران و پاکستان موجب توسعه این همکارها به ویژه در حوزه‌های نظامی و هوایی شود.


وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی از همان اوایل پای انقلاب ایستاده و امروز با وجود تحریم‌ها از صفر تا ۱۰۰ کارهای خود را به صورت خودکفا انجام‌ می‌دهد. تمام تعمیرات سنگین، باز آماد کلیه هواپیماهایی که در اختیار نیروی هوایی قرار دارد توسط صنعتگران کشورمان و کارکنان دلاور این نیرو انجام می‌شود. 


وی با بیان اینکه ما تغییرات بسیار اساسی با توجه به علم روز روی تجهیزات پرنده‌ای خود انجام داده‌ایم و در صنعت پهپادها پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته ایم گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قطب آموزش پهپاد در ارتش است.


فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در دیداری که نوزدهم بهمن ماه امسال با حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا داشتیم، بیانات معظم له را برای خود چراغ راه‌ می‌دانیم و پس از این دیدار مسیر ما برای یکسال آینده مشخص می‌شود. 

گزارش ظریف از فعالیت مقام‌های ارشد ایرانی در خارج از کشور
هم اکنون بخوانید


امیر سرتیپ خلبان واحدی افزود: نیروهای هوایی ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته و ما قادر هستیم به صورت متقابل از این وضعیت بهره برادری کنیم. 


وی اظهار کرد: ما برای همکاری‌های دوجانبه قوی با  کشور پاکستان آماده ایم ، لذا امیدوارم توسعه این روابط پایدار بماند. 


فرمانده نیروی هوایی گفت: هدف از تعامل و برادری میان دو کشور این است که کشورهای اسلامی یکصدا، همدل و ید واحد شده و بتوانیم مقابل دشمنان اسلام بایستیم.


امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی افزود: دکترین ایران دکترین دفاعی است و اگر در زمینه تسلیحاتی و نظامی پیشرفت داشته باشیم تمام آن به تقویت دفاع از میهن اسلامی منجر می‌شود. 


وی گفت: سفر بسیار خوبی بود، و امیدواریم از این فرصت‌ها بهره برداری کنیم و این تعاملات و برادری روز به روز گسترش پیدا کند.


در این دیدار فرمانده نیروی هوایی پاکستان  تاکید کرد که کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران از پیوندهای دیرینه مذهبی، فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند که این پیوندها با روابط مستحکم دو نیروی هوایی تجلی یافته است.


 ژنرال ظهیر احمد بابر همچنین بر عزم خود برای تقویت بیش از پیش همکاری های دوجانبه موجود بین دو کشور برادر ایران و پاکستان تاکید کرد.


دیدار با «زبیده جلال» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و بازدید از چند پایگاه نیروی هوایی و دانشکده‌های افسری این کشور از دیگر برنامه‌های امیر سرتیپ واحدی در سفر چهار روزه به پاکستان است.


انتهای پیام/

نشان فداکاری به شهید حبیب رشیدنژاد تعلق گرفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا