هشدار ایران به جهان بابت تهدیدات آمریکا

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را خطری جدی برای صلح جهانی خواند و خواستار اقدام فوری شورای امنیت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت، اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره استفاده احتمالی از پایگاه نظامی دیه‌گو گارسیا علیه ایران را نقض آشکار منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل توصیف کرد.

در این نامه تأکید شده است که تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی، از جمله اظهارات علنی درباره توسل به زور، نگرانی‌های جدی تهران را در پی داشته و با توجه به شرایط حساس منطقه و تحرکات نظامی آمریکا، صرفاً لفاظی سیاسی تلقی نمی‌شود. نماینده ایران هشدار داده است چنین تهدیدهایی می‌تواند منطقه را وارد چرخه‌ای تازه از بحران و بی‌ثباتی کرده و پیامدهای گسترده‌ای برای صلح و امنیت بین‌المللی به همراه داشته باشد.

سفیر ایران در ادامه با اشاره به مشارکت جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای، تصریح کرده است تهران با رویکردی سازنده و بر پایه حسن نیت، برای رفع مؤثر و قابل راستی‌آزمایی اقدامات قهرآمیز و غیرقانونی علیه ملت ایران وارد این روند شده و هم‌زمان، بر اساس اصل عمل متقابل، گام‌هایی برای شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود برداشته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که در صورت پایبندی عملی آمریکا به اصول منشور ملل متحد، به‌ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور، دستیابی به راه‌حلی پایدار و متوازن امکان‌پذیر خواهد بود. نماینده دائم ایران از دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت خواسته است در چارچوب مسئولیت خود، اقدامات لازم را برای توقف فوری تهدیدهای غیرقانونی آمریکا انجام دهند.

سفر مقام ارشد اسرائیلی به مراکش
هم اکنون بخوانید

وی همچنین تأکید کرده است جمهوری اسلامی ایران آغازگر تنش یا جنگ نخواهد بود، اما در صورت هرگونه اقدام نظامی، پاسخی قاطع، متناسب و در چارچوب حق دفاع مشروع ارائه می‌دهد و مسئولیت کامل پیامدهای هرگونه ماجراجویی نظامی مستقیماً متوجه ایالات متحده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا