محکومیت حملات آمریکا / هشدار ایران درباره پاسخ قاطع به متجاوزان

وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حملات ارتش آمریکا به مناطقی در جنوب کشور، این اقدام را نقض آشکار منشور سازمان ملل دانست و نسبت به تداوم پاسخ قاطع در چارچوب دفاع مشروع هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حملات نظامی آمریکا به خاک کشور را به‌شدت محکوم و اعلام کرد این اقدام تجاوزکارانه نقض صریح منشور سازمان ملل متحد، به‌ویژه بند چهار ماده دوم، و مغایر با اصل بنیادین منع توسل به زور در روابط بین‌الملل است. در این بیانیه تأکید شده است که این اقدامات بار دیگر رویکرد جنگ‌طلبانه و ماهیت تجاوزکارانه هیأت حاکمه آمریکا را آشکار کرده است.

در این بیانیه آمده است که ارتش آمریکا بامداد چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵ به بهانه سقوط یک فروند بالگرد آپاچی این کشور بر فراز تنگه هرمز، حملاتی را علیه مناطقی در جنوب ایران انجام داد.

وزارت امور خارجه با اشاره به واکنش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در پی این تجاوز و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور، نیروهای مسلح در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع، پایگاه‌ها و دارایی‌های آمریکا در منطقه را که مبدا این حملات بودند هدف قرار داده‌اند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است که همه کشورهای منطقه، به‌ویژه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، مسئولیت قانونی و اخلاقی دارند تا از استفاده ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی از قلمرو و امکانات خود برای طراحی، اجرا یا پشتیبانی از اقدامات نظامی علیه ایران جلوگیری کنند. همچنین هشدار داده شده است که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود، از جمله با هدف قرار دادن مبادی حمله و پایگاه‌های پشتیبانی‌کننده عملیات‌های متجاوزانه، تردید نخواهد کرد.

مرز حریم خصوصی مردم در فضای مجازی آمریکا
هم اکنون بخوانید

وزارت امور خارجه همچنین مسئولیت سازمان ملل متحد، به‌ویژه شورای امنیت و دبیرکل این سازمان، را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و پاسخگو کردن طرف‌های متجاوز یادآور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا