فیروزی: باید یک اجماع عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شکل گیرد

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، بیان کرد: جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در شرایط امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. آماری که روزانه اعلام می شود برای افراد فوتی بالای ۲۰۰ نفر و برای مبتلایان بالای ۳۰۰۰ نفر می باشد که بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار افرادی که روزانه در بیمارستان ها بستری می شود بالا بوده و جای تامل دارد، گفت: مردم باید فقط برای انجام کارهای ضروری در سطح شهر تردد کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی تلقی کنند. تنها با همکاری مردم می توانیم تبعات این بیماری را کاهش داده و آن را کنترل کنیم. مسئولان نیز به عنوان الگو باید رعایت پروتکل ها را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: مردم باید به افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند تذکر دهند چراکه این امر نوعی امر به معروف و نهی از منکر است. باید نظارت همگانی از سوی مردم صورت گرفته تا رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

فیروزی در پایان تاکید کرد: سازمان ها و دستگاه های دولتی و بخش های خدمات رسان نظیر مغازه ها و اماکن مذهبی نظیر مساجد نیز باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند. امروز برای مقابله با این ویروس راهی جز یک اجماع عمومی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم.

انتهای پیام

افتتاح رسمی اتصال بیش از ۲۸۰۰ روستای کشور به شبکه گازرسانی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نه =

دکمه بازگشت به بالا