سازمان ملل نباید سازمان دولت‌های قدرتمند باشد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان ملل متحد باید سازمان ملل باشد و نه سازمان دول قدرتمند، تاکید کرد: ما با یک سری از مشکلات و مسائل جهانی مواجه هستیم که در این گونه نشست‌ها می‌توان نسبت به آن بحث کرد و به دنبال راهکار بود.


به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به نیویورک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: من برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کردم. در این سفر طبیعتا با توجه به فرصتی که وجود دارد به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت و نقطه نظرات را به اطلاع شرکت‌کنندگان و کسانی که شنونده این سخن و پیام باشند، خواهم رساند.


وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد باید سازمان ملل باشد و نه سازمان دول قدرتمند، اظهار داشت: ما با یک سری از مشکلات و مسائل جهانی مواجه هستیم که در این گونه نشست‌ها می‌توان نسبت به آن بحث کرد و به دنبال راهکار بود.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم مشکل، مشکل عمومی است و هم باید راهکارش با خرد جمعی و با مشورت عمومی باشد، تصریح کرد: برای مثال، موضوع تحریم به عنوان حربه‌ای که قدرت‌های بزرگ به دست گرفتند برای اینکه بخواهند بر ملت‌ها فشار بیاورند و در مقابل کشورهای دیگر هم رفتار متقابل خواهند کرد و نتیجه این قضیه آن است که با صلح و آرامش و با امنیت در تضاد است و هم ملت‌ها متضرر می‌شوند. 


رئیسی با اشاره به موضوع تروریسم و جنگ خاطرنشان کرد: موضوع دوم مسئله تروریسم است که امروز موجب بسیاری از آوارگی‌ها در جهان شده است و حمایت‌هایی که از جریان‌های تروریستی می‌شود. موضوع جنگ و خونریزی است که همه با جنگ مخالفند و ما هم با جنگ مخالف هستیم و باید در این رابطه این مباحث مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایش را هم عرض کردم که خرد جمعی است که باید بحث شود.

عارف درگذشت رئیس اسبق دانشگاه بهشتی را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید


وی ادامه داد: همگی اینها، جلوه‌های یکجانبه‌گرایی در جهان است یعنی نتیجه یکجانبه‌گرایی آن است که این گونه مسائل که امروز جامعه و جوامع بشری را رنج می‌دهد. در این گونه نشست‌ها با نگاه به حل مشکل باید مسائل را دنبال کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا