حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران که به شهادت تعدادی از فرماندهان و شهروندان منجر شد، واکنش جدی اصلاحطلبان و فعالان سیاسی شهرستان پیشوا را در پی داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، جمعی از احزاب اصلاحطلب و اعتدالگرای شهرستان پیشوا به همراه فعالان سیاسی جناحهای گوناگون، در بیانیهای مشترک اقدام تجاوزکارانه و ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کردند. این حمله که منجر به شهادت جمعی از هموطنان و فرماندهان عالیرتبه کشورمان گردید، مصداق بارز تجاوز به حاکمیت ملی و نقض فاحش تمامی موازین و قوانین بینالمللی خوانده شد. امضاکنندگان بیانیه تأکید کردند که این اقدام ددمنشانه، بار دیگر خوی تجاوزکارانه و اشغالگرایانه این رژیم نامشروع را به جهانیان اثبات کرد و محکومیت قاطع آن، کمترین انتظار از جامعه جهانی است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جمهوری اسلامی ایران، حق مسلم و قانونی خود را در دفاع همهجانبه از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و امنیت شهروندان و مرزهای خویش محفوظ میداند. این بیانیه تصریح کرد که هرگونه تعرض به خاک پاک میهن اسلامی با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد و این حق دفاعی، بر اساس منشور ملل متحد و تمامی اصول شناخته شده حقوق بینالملل، مورد تأیید است. تأکید شد که ایران اسلامی در راستای حراست از کیان خود، لحظهای درنگ نخواهد کرد.
جمعی از احزاب اصلاحطلب شهرستان پیشوا، ضمن محکومیت شدید این تجاوز وحشیانه، بر این باورند که در شرایط حساس کنونی، همدلی، اتحاد و انسجام ملی بیش از پیش ضرورت مییابد. در این بیانیه تأکید شده است: “همانگونه که در دوران افتخارآفرین دفاع مقدس، ملت غیور ایران با هر سلیقه و اندیشه سیاسی، ید واحدهای را در دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی کشور تشکیل دادند، امروز نیز بر خود واجب میدانیم که حمایت جامع و کامل خود را از نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و در کنار رزمآوران و مدافعان حریم کشور، با تمام توان در حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران ایستادگی نماییم.”
این بیانیه مشترک توسط جمعی از احزاب اصلاحطلب و اعتدالگرا و جمع کثیری از فعالین جناحین سیاسی شهرستان پیشوا، از جمله حزب جمهوریت ایران اسلامی شهرستان پیشوا، حزب آزادی شهرستان پیشوا، حزب کارگزاران ایران شهرستان پیشوا و حزب فرهنگیان شهرستان پیشوا، در تاریخ ۱۴۰۴/۴/۳۰ صادر شده است.

