بهترین کابینت آماده (پیش ساخته) را از کجا بخرم؟

بهترین کابینت آماده (پیش ساخته) را از کجا بخرم؟


با نزدیک شدن به انتهای سال، زمزمه تغییر دکوراسیون آشپزخانه و حتی در ابعاد بزرگتر بازسازی خانه به گوش می‌رسد. با توجه به شرایط اقتصادی موجود و گرانی ساخت کابینت سفارشی، کابینت آماده یا کابینت پیش ساخته (Pre-Assembled Cabinet)، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که با توجه به محدودیت بودجه و زمان، می‌توان در نظر گرفت.


قبل از اینکه گشت و گذار در بازار یا فروشگاه‌های آنلاین را شروع کنید، بگذارید در این مقاله شما را با ماهیت، ویژگی‌ها و بهترین مکان خرید کابینت‌های پیش ساخته آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


با کابینت آماده آشنا شوید


نقطه مقابل کابینت سفارشی، کابینت پیش ساخته است؛ یعنی بر خلاف کابینت سفارشی که شما می‌توانید  مدل، سبک، رنگ، دستگیره‌ها تا کوچکترین جزئیات مدنظر خودتان را به کابینت ساز درخواست بدهید، در خرید کابینت آماده، محدودیت دارید. چون این کابینت‌ها در قالب یونیت‌های هوایی و زمینی در کارگاه‌های کابینت سازی از پیش، ساخته می‌شوند و شما خیلی نقشی در انتخاب جزئیات ساخت آنها ندارید.


برای خرید کابینت آماده، شما به فروشگاه‌های عرضه کننده مراجعه می‌کنید و کابیت پیش ساخته را بصورت آماده و بسته‌بندی شده از فروشنده تحویل می‌گیرید.


کابینت پیش ساخته چه ویژگی‌هایی دارد؟


اگر بخواهیم بصورت دقیق کابینت آماده را با کابینت سفارشی مقایسه کنیم، باید به ۴ ویژگی زیر اشاره کنیم:


  • قیمت کابینت
  • ابعاد کابینت
  • مدت زمان نصب
  • تنوع طراحی


در ادامه بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم.


قیمت کابینت


طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، کابینت آماده حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از کابینت سفارشی ارزان‌تر است؛ یک خبر خوب! این یعنی شما می‌توانید با قیمت بسیار پایین‌تری، امسال کابینت آشپزخانه خودتان را تعویض کنید.


اما چرا کابینت‌های پیش ساخته ارزان هستند؟ پاسخ بسیار واضح است.


چون تعداد سفارشات ساخت این کابینت‌ها بالاست و از طرفی هزینه‌هایی مثل نوار و برشکاری در ساخت آنها حذف نیز می‌شود. در نهایت کابینت با قیمت ارزان تری به دست شما می‌رسد. از دلایل ارزانی کابینت پیش ساخته می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:


  • چون اندازه‌ها مشخص و ثابت است، کمترین میزان پرتی ممکن را در مصرف ورق داریم
  • به دلیل میزان مصرف بالای یک نوع ورق خاص مثل ممبران، کابینت ساز تولید کننده کابینت پیش ساخته، می‌تواند ورق‌ها رو به شکل انبوه و در نتیجه تخفیف دار، خریداری کند
  • چون حجم سفارشات بالاست، هزینه خدمات برش و نوار تا حدود %۳۰ از هزینه ساخت کابینت آماده کسر می‌کند
  • به دلیل سری بودنِ کابینتها، سرعت مونتاژ بیشتر می‌شود و کار ساده‌تر انجام می‌شود. بنابراین هزینه کارگری هم کاهش می‌یابد
  • چون طراحی ساده و تقریباً مینیمال (Minimal) برای کابینت‌ها انتخاب می‌شود (تاج و پاخور در نظر گرفته نمی‌شود) هزینه‌ نهایی ساخت کابینت آماده هم در نتیجه کاهش می‌یابد.


ابعاد کابینت


بر خلاف کابینت‌های سفارشی که هر اندازه‌ای می‌توانید سفارش دهید، در کابینت پیش ساخته ابعاد ثابت و از قبل مشخص شده است. یعنی نمی‌توانید برای آشپزخانه خودتان، هر اندازه‌ای برای کابینت آماده در نظر بگیرین. در بازار ایران، ابعاد رایج کابینت آماده عبارتند از:


  • ۳ متر یونیت زمینی + ۳ متر یونیت دیواری
  • ۵ متر یونیت زمینی + ۵ متر یونیت دیواری


عکس ۲


اگر کمی حساب و کتاب کنید، متوجه می‌شوید که با خرید کابینت پیش ساخته، ممکن است بخش‌هایی از فضای آشپزخانه خالی بماند. واقعیت این است که این یک ضعف بزرگ در تصمیم‌گیری برای خرید کابینت پیش ساخته است. اما نگران نباشید!


معمولاً کابینت سازها حاضر هستند با دریافت مبلغی بیشتر، برای فضاهای خالی آشپزخانه شما، کابینت سفارشی بسازند.


مدت زمان نصب


حتما تا الآن با کابینت ساز در مورد زمان تحویل کابینت، سر و کله زده‌اید یا اینکه شلوغی، به هم رختگی و کثیفی خانه هنگام نصب کابینت سفارشی را تجربه کرده‌اید. یک خبر خوش!


با خرید کابینت آماده ارزان، سر وقت (بین یک تا سه روز بعد از ثبت سفارش) می‌توانید کابینت‌ها را تحویل بگیرید و به سرعت وبدون نیاز به کابینت ساز یا نصاب کابینت، آنها را نصب کنید.


تنوع طراحی


کابینت‌های سفارشی چون %۱۰۰ با سلیقه و نظر شما طراحی و ساخته می‌شود، در رنگ، طرح، مدل و سبک بسیار متنوع است. در حالی که کابینت‌های پیش ساخته ارزان، چون از قبل ساخته شده هستند، تنوع رنگ، مدل و سبک بالایی ندارند.


اگر چه ویژگی‌هایی که تا الآن به آنها اشاره کردیم، خیلی کلی بودند، اما در ادامه قرار است از مزایای بیشتر کابینت آماده صحبت کنیم تا در مورد خرید آنها مطمئن شوید. این مزایا عبارت‌اند از:


  • کابینت آماده ارزان، قابلیت نصب و برداشتن راحت دارد. یعنی هر چند باری که خانه‌تان را عوض کنید، می‌توانید کابینت آشپزخانه رو با خودتان جابجا کنید و در محل جدید نصب کنید
  • نیاز به طراحی از صفر ندارد و می‌توان از طرحهای آماده استفاده کرد
  • قابلیت فروش دوباره دارند


به همین دلایل است که به شما توصیه می‌کنیم، بیشتر و دقیق‌تر با این کابینت‌ها آشنا شوید.


در انتخاب بهترین کابینت آماده ارزان، به چه نکاتی باید توجه کرد؟


با توجه به مبلغی که بابت خرید کابینت پیش ساخته با هر نوع متریالی اعم از ممبران، هایگلاس، ام دی اف یا فلزی پرداخت می‌کنید، به شکلی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه خود سرمایه‌گذاری می‌کنید. بنابراین هنگام قیمت‌گیری و خرید کابینت پیش ساخته، نکات زیادی هست که باید مورد توجه قرار دهید. در ادامه دو نکته مهم را به شما یادآوری می‌کنیم:


  • اطلاع از متراژ دقیق آشپزخانه
  • کیفیت متریال و یراق آالات


در ادامه توضیحات مفصلی درباره این دو مورد ارئه می‌دهیم.


اطلاع از متراژ دقیق آشپزخانه


دانستن متراژ دقیق آشپزخانه و اینکه سبک قرارگیری کابینت در آشپزخانه شما به شکل خطی، ال (L) شکل یا یو (U) شکل، در خرید کابینت آماده بسیار حیاتی است. برای هر کابینتی که قصد خرید دارید، به کمک متر، طول، عرض و ارتفاع کابینت‌های زمینی و هوایی را دقیق اندازه‌گیری کنید.


 اگر فکر می‌کنید اندازه‌گیری متراژ آشپزخانه را نمی‌توانید به درستی انجام دهید، از یک کابینت ساز حرفه‌ای کمک بگیرید.


کیفیت متریال و یراق آلات


چون قرار است با خرید کابینت پیش ساخته، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و از طرفی به دنبال طول عمر بالای کابینت هستید، از کیفیت نهایی متریال انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.


345656546


اگر قصد خرید از یک فروشگاه فیزیکی دارید، حتما با مراجعه حضوری از نزدیک، کیفیت کابینت مدنظر خود را ارزیابی کنید یا اگر قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی دارید، از کمک مشاوران آن وب‌سایت، نهایت استفاده را ببرید.


راحتی استفاده و زیبایی یراق آلات مورد استفاده مثل استفاده نظیر آرام بند برای درب‌ها، جداکننده عمودی و افقی داخل یونیت کابینت و … هم موضوعات دیگری هستند که باید در خرید کابینت پیش ساخته ارزان به آنها توجه کرد.


با کیفیت‌ترین و بهترین کابینت آماده را از کجا بخرم؟


با توجه به اینکه کابینت‌های آماده هنوز در بین مردم رواج پیدا نکرده‌اند، فروش این کابینت‌ها در همه شهرهای ایران در حال حاضر انجام نمی‌شود. این یعنی بیشتر کسانی که متقاضی کابینت پیش ساخته هستند، به ناچار باید به تهران مراجعه کنند. اما اجازه بدهید تا خیالتان را راحت کنیم، اما چطور؟


سلام ساختمان به عنوان بزرگترین مرجع معرفی کابینت ساز، پس از بررسی مداوم، به این نتیجه رسیده است که در ایران هم برخی کارگاه‌ها و افراد، تولیدکننده کابینت پیش ساخته و نیمه سفارشی هستند که اتفاقاً قیمت آنها هم بسیار کمتر از کابینت سفارشی است.


اگر قصد خرید کابینت آماده با کیفیت و البته مقرون به صرفه هستید، می توانید با مراجهه به وب‌سایت سلام ساختمان، علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، مدلهای متنوع از سبک، رنگ و متریال های مختلف کابینت آماده مشاهده کنید و فقط با پرداخت هزینه بابری، کابینت خود را درب منزل در کوتاهترین زمان تحویل بگیرید.


همچنین اگر قصد مراجعه حضوری به فروشگاه و دیدن مدل کابینت آماده دارید، در شهر تهران می‌توانید به مناطق زیر مراجعه کنید:


  • چهاردانگه
  • خلازیر
  • صادقیه
  • عبدل آباد
  • یافت آباد
  • رباط کریم
  • شهریار
  • نعمت آباد


جمع‌بندی


امیدواریم که با مطالبی که ارائه کردیم، بتوانید به شناخت درستی از کابینت آماده، تفاوت کابینت آماده و سفارشی و نکات ضروری هنگام خرید کابینت پیش ساخته ارزان، رسیده باشید. با این حال، اگر بودجه کافی برای خرید کابینت سفارشی ندارید یا اینکه محدودیت زمانی دارید، با دریافت مشاوره صحیح در خصوص خرید کابینت کابینت پیش ساخته، بین ۲۰ تا ۴۰ درصد در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.


پایان رپرتاژ آگهی

تولید روزانه 25 هزار مترمربع سرامیک/لزوم توجه به صادرات و تسهیل در فرایند آن
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا