آب شیرین کن

آب شیرین کن


آب شیرین کن RO نوع خاصی از فیلتراسیون است که از یک غشای نازک و نیمه تراوا استفاده می کند. این غشاء دارای منافذی است که به اندازه کافی کوچک است تا آب خالص را عبور دهد و در عین حال مولکول های بزرگتر مانند نمک های محلول (یون ها) و سایر ناخالصی های ریز مانند باکتری ها را برای تصفیه و شیرین کردن آب دفع کند.اسمز معکوس برای تولید آب با تصفیه بالا برای سیستم های آب آشامیدنی، دیگ های صنعتی، فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی، لوازم آرایشی، تولید دارو، نمک زدایی آب دریا و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده می شود. این یک فناوری شناخته شده برای بیش از یک قرن بوده است و از دهه ۱۹۶۰ تجاری شده است. به جهت اطلاع از قیمت سیستم مورد نظر خود با شماره های ۰۹۱۲۶۹۴۲۶۳۷ و ۰۲۶۳۲۵۱۲۴۵۱ تماس حاصل نمایید.


مزایا و کاربرد آب شیرین کن اسمز معکوس


مزیت اب شیرین کن اسمز معکوس برای صنعت:


آب برای تغذیه تصفیه خانه معمولاً نیازی به گرم کردن ندارد.


تصفیه خانه های آب اسمز معکوس مشکلات کمتری با خوردگی دارند.


به طور کلی نیاز به توان کمتری دارند.


فرآیند آب شیرین کن آب اسمز معکوس می تواند آلاینده های ناخواسته مانند پیش سازهای تری هالومتان، آفت کش ها و باکتری ها را حذف کند.


آب شیرین کن های  ROنسبت به تأسیسات تقطیر سطح کمتری را برای همان مقدار تولید آب اشغال می‌کنند.


سیستم آب اسمز معکوس صنعتی یک فرآیند تصفیه آب بسیار موثر است که تا ۹۹٪ از کل مواد جامد را کاهش می دهد.


3567678


 


آب شیرین اسمز معکوس چگونه کار می کند ؟


آب شیرین کن RO یک فناوری است که برای حذف اکثریت قریب به اتفاق آلاینده ها از آب با فشار دادن آب تحت فشار از طریق یک غشای نیمه تراوا استفاده می شود.


اسمز یک پدیده طبیعی و یکی از مهمترین فرآیندها در طبیعت است. این فرآیندی است که در آن یک محلول نمک ضعیف تر تمایل به مهاجرت به محلول نمکی قوی تر دارد.


نمونه هایی از اسمز طبیعی زمانی است که ریشه گیاه آب را از خاک جذب می کند و کلیه های ما آب را از خون ما جذب میکنند.


غشای نیمه تراوا غشایی است که به برخی از اتم‌ها یا مولکول‌ها اجازه عبور میدهد اما برخی دیگر اجازه عبور ندارند.‌


در  آب شیرین کن RO ، آب تصفیه نشده، مانند آب نمک، از طریق یک غشای نیمه تراوا و فیلترهای کربنی جریان مییابد.

کاهش قیمت نفت در پی نگرانی بر سر کاهش رشد اقتصاد جهانی
هم اکنون بخوانید


این سیستم با استفاده از یک پمپ فشار بالا برای افزایش فشار و وادار کردن آب به داخل غشای نیمه تراوا کار می کند و نمک های محلول را پشت سر می گذارد. مقدار فشار مورد نیاز به غلظت نمک آب تغذیه بستگی دارد.


هر چه آب تغذیه متمرکزتر باشد، فشار بیشتری برای غلبه بر فشار اسمزی مورد نیاز است.


آب شیرین شده محصول نامیده می شود. جریان آبی که حامل آلاینده های غلیظی است که از غشا رد  نشده اند، جریان رد یا کنسانتره خوانده می شود.


غشاء اجازه می دهد تا آب از فیلتر عبور کند اما نمک، مواد شیمیایی، مواد معدنی و ناخالصی ها را پشت سر می گذارد. نتیجه آب «خالص» است که عاری از نمک ،  و مواد معدنی است.


چرا تصفیه فاضلاب قبل از رسیدن به تصفیه خانه مهم است ؟


در سال ۲۰۱۵ سازمان ملل چارچوبی از اهداف جهانی را برای ریشه کنی فقر، حفاظت از کره زمین و تضمین رفاه برای همه پیشنهاد کرد. این اهداف اهداف توسعه پایدار نامیده شدند و در مجموع ۱۷ مورد وجود دارد. شماره ۶ هدف تضمین دسترسی به آب و مدیریت پایدار و بهداشت آن برای همه است.


بهداشت مجموعه ای از فعالیت ها برای تخلیه آب باقیمانده و باران نه از طریق فاضلاب و سیستم های زهکشی و همچنین تصفیه این آب ها برای ادغام صحیح آنها در کانال های طبیعی است.


در حال حاضر، ۴ میلیارد نفر به خدمات اولیه بهداشتی مانند توالت یا توالت دسترسی ندارند. این بدان معناست که ۴۰ درصد از ساکنان کره زمین فاقد این خدمات اولیه هستند.


بیش از ۸۰ درصد فاضلاب ناشی از فعالیت های انسانی بدون حذف آلاینده ها به رودخانه ها یا دریاها ریخته می شود.


هر روز نزدیک به ۱۰۰۰ کودک به دلیل بیماری های اسهالی قابل پیشگیری مرتبط با آب و بهداشت جان خود را از دست می دهند.


به همین دلیل است که بهبود در سیستم های بهداشتی برای محافظت از سلامت انسان، فراهم کردن محیطی تمیز که می تواند از انتقال بیماری به ویژه از طریق راه مدفوع جلوگیری کند، مورد نیاز است.


57567


تمام فرآیندهایی که از آب استفاده می کنند و آن را به عنوان زباله تولید می کنند، نیازمند یک سیستم تصفیه برای جلوگیری از آلودگی این منبع کمیاب و در عین حال برای همه فعالیت های انسانی ضروری هستند. برای کاهش آلاینده های فاضلاب، مجموعه ای از فرآیندها در یک کارخانه تصفیه فاضلاب (EDAR) انجام می شود. عملکرد آن به شرح زیر است:

عدم برابری حقوق زنان و مردان در سوئیس
هم اکنون بخوانید


هنگامی که آب از طریق سیستم فاضلاب به WWTP می رسد، فرآیند تصفیه آغاز می شود. اگرچه انواع گونه‌شناسی تصفیه گسترده است، سه فاز بزرگ را می‌توان در نظر گرفت که معمولاً در تمام فرآیندهای تصفیه وجود دارند: تصفیه اولیه، ثانویه و سوم.


تصفیه فاضلاب با  تصفیه اولیه شروع می شود ، که متنوع است زیرا می تواند شامل تنظیم pH، دما، رنگ، بو، کاهش مواد جامد معلق، حذف مواد شناور و عناصری باشد که می تواند به مراحل بعدی درمان آسیب برساند.


در مرحله بعد، تصفیه ثانویه انجام می شود که در آن یک فرآیند بیولوژیکی برای حذف مواد آلی و یک تخلیه ثانویه وجود دارد، شبیه سازی فرآیند طبیعی که در رودخانه ها و سرشاخه ها رخ می دهد تا تعادل بین سطح زباله های آلی، اکسیژن محلول و سطوح باکتریایی حاصل شود.


هوزینگ


محفظه باید چقدر فشار را تحمل کند؟ واحد فشار ۱ بار است. شما می توانید این پارامتر را در سیستم تامین آب از قرائت های ابزار دقیق دریابید، با این حال، برخی از شاخص های متوسط ​​برای عملکرد تجهیزات فیلتر وجود دارد . در شرایط عادی، فشار عملیاتی نباید از ۶-۷ بار تجاوز کند و این باید باشد. در هنگام خرید هوزینگ در نظر گرفته شود. علاوه بر این، توصیه می شود مسکنی با حاشیه ایمنی کمی از نظر مقاومت در برابر فشار خریداری کنید . به این ترتیب از تجهیزات در برابر افزایش فشار ناگهانی، چکش آب و سایر موقعیت های پیش بینی نشده محافظت می کنید


678686


مهر و موم ها چقدر قابل اعتماد هستند؟ چکش آب و تأثیر جریان آب نه تنها می تواند منجر به نقض یکپارچگی فلاسک با کیفیت پایین شود، بلکه تنش در اتصال “تناسب بدن” را نیز تضعیف می کند. برای جلوگیری از این موارد باید به کیفیت آب بندی ها یعنی محکم بودن محفظه توجه ویژه ای شود. به عنوان مثال، وجود درج های برنجی در محل اتصال فلاسک با درب نشان می دهد که سازنده از قابلیت اطمینان و دوام محصولات خود مراقبت کرده است. 


بدنه و اجزا ان چگونه مونتاژشده است؟ در اینجا بسیار به شرایط خارجی چون ویژگی های طراحی سیستم تامین آب، تجهیزات آن با تجهیزات پمپاژ و فیلتر و همچنین در دسترس بودن تجهیزات اضافی بستگی دارد. به عنوان مثال، این شامل یک شیر کنترل چند طرفه است که معمولاً در بالای محفظه نصب می شود و برای کنترل نیاز به بازسازی کارتریج عمل می کند


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا