اصلاح و بازبینی طرح تفصیلی شهر تهران/ تشریح اقدامات شهرداری در ایام اربعین

شهردار تهران با ارائه توضیحاتی درباره ماده ۱۷ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اصلاح طرح تفصیلی شهر تهران برای سال آینده خبر داد.


«علیرضا زاکانی» شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا ماده ۱۷ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مبنی بر اینکه شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی موظف به رعایت طرح تفصیلی شهرها بوده و فروش تراکم و نیز تغییر کاربری اراضی بر خلاف طرح تفصیلی فقط با تصویب در کمیسیون ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۱۳۵۱/۱۲/۲۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی مجاز است؛ در حقیقت راهی را برای شهرفروشی از این طریق باز می‌کند، گفت: اصلا چیزی به عنوان شهر فروشی ما نداریم.


وی ادامه داد: ماده ۱۷ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها ناظر بر تغییر کاربری و کمیسیون ماده ۵ است که در این کمیسیون تغییر کاربری در طرح تفصیلی را بررسی می‌کنند.


شهردار تهران تصریح کرد: مسئولیت کمیسیون ماده ۵ در سراسر کشور با استانداران است اما در تهران مسئولیت این کمیسیون با شهردار تهران است البته معاونان چند وزارت‌خانه در این کمیسیون حضور داشته و به صورت جمعی تصمیم‌گیری می‌شود و اینگونه نیست که شهرداری‌ها هر گونه بخواهند تصمیم‌گیری کنند.


زاکانی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی هم برای سال آینده باید برای شهر تهران مورد بازبینی قرار گیرد و انشالله بتوانیم با یک نگاه جامع و دقیق نسبت به نیاز شهرمان و تغییرات اساسی که باید رقم بخورد در حوزه طرح تفصیلی آنچه که برای اصلاح و کار جدی برای تغییر است در طرح تفصیلی شهر تهران در نظر بگیریم.

یحیی گل‌محمدی کرونا گرفت/ غیبت سرمربی پرسپولیس در دیدار با مس
هم اکنون بخوانید


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقدامات شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی در عراق گفت: ما اقدامات مختلفی را در این ایام انجام می‌دهیم. در حقیقت امسال به عنوان بخشی از کاری که هر سال شهرداری تهران در این ایام دنبال می‌کند با گستردگی بیشتر در خصوص خدمت به زوار حضرت سیدالشهدا در اربعین حسینی انجام وظیفه می‌کنیم.


شهردار تهران تصریح کرد: بخشی از این انجام وظیفه در مرزها است بخشی از این انجام وظیفه ناظر به ترابری داخل است و بخشی دیگر مرتبط با موضوع موکب‌ها و خدمت‌گذاری در موکب‌ها ست همچنین در حوزه سلامت و ارائه خدمت به زوار نیز فعالیت‌هایی خواهیم داشت.


زاکانی با بیان اینکه شهرداری تهران در ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور به عنوان یک عضو فعال حضور دارد، تصریح کرد: بخشی دیگر نیز مرتبط با موضوع صیانت و خدمات آتش‌نشانی است در حقیقت ما یک بسته‌ای از خدمت را در این ایام ارائه خواهیم کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا