درب ضد سرقت


با چه قیمتی میتوان درب ضد سرقت خرید؟


یکی از مواردی که مسئله مهمی برای متقاضیان خرید درب ضد سرقت می‌باشد نوع و قیمت آن است. در این مقاله میخواهیم به بررسی درب ضد سرقت و قیمت درب ضد سرقت بپردازیم. هدف از این مقاله معرفی انواع درب ضد سرقت ، قیمت درب ضد سرقت ، خرید درب ضد سرقت است.


هم اکنون در بازار ایران ۳ نوع درب های ضد سرقت ایرانی ، درب ضد سرقت ترک ، درب ضد سرقت چینی موجود است ، که از نظر متریال و کیفیت ساخت و همچنین قیمت، درب های ضد سرقت ایرانی بالاترین امتیاز را در بین سایر درب های ضد سرقت دارد.


شاید برایتان جالب باشد که علت این همه اختلاف قیمت در بازار چیست؟  در هنگام خرید درب ضد سرقت ، شما با قیمت‌های بسیار متفاوت و گاها با اختلاف قیمت بسیارزیاد در یک مدل مشابه رو برو میشوید. اگر این درب‌ ها در کنار هم قرار گیرند از نظر شکل ظاهری تقریباً هیچ تفاوتی باهم ندارند ولی از لحاظ قیمت و کیفیت متفاوت هستند . برای درک اینکه چرا دو درب از نظر ظاهری شبیه هم هستند ولی تفاوت قیمت بالایی دارند در ادامه توضیح مختصری درارتباط  با اجزای تشکیل دهنده آن ها به شما ارائه خواهیم داد.


درب های ضد سرقت از سه بخش اصلی تشکیل شده اند.


 استراکچر فولادی: قسمت استراکچر فولادی از چهارچوب، لنگه، قوطی پروفیل و ورق داخلی که به جهت نفوذناپذیری درب ضد سرقت است و پس از جوشکاری و فرایند آهنگری، توسط روکش الکترواستاتیک پوشش داده می‌شود.


 یراق‌آلات : یراق‌آلات درب ضد سرقت از جمله قفل‌ها ، دستگیره متحرک و دستگیره ثابت سمت خارج منزل، قفل پستچی ، چشمی و … در ساخت و مونتاژ درب بکار می‌روند.


از مهمترین یراق آلات قفل درب ضدسرقت می باشد که نقش اصلی ایمنی را در ضد سرقت بودن بازی میکند.


قفل ضد سرقت دو تیکه ساده : این نوع قفل که بسیار در بین درب های ضد سرقت مرسوم است ، پر مصرف ترین نوع قفل درب ضد سرقت است ، بهترین مدل موجود در بین قفل ها ، قفل دو تکه برند شرکت کاله است.


قفل ضد سرقت گاوصندوقی: این مدل قفل ها به صورت انحصاری تولید شرکت کاله ترکیه است وبه علت استفاده نکردن از سیلندر باعث شده تا ایمنی بسیار بیشتری را نسب به قفل های ساده داشته باشد.  و لازمه بدانید برعکس بقیه قفل ها ، این نوع قفل دارای رزت خاصی است که از جنس زاماک تولید شده . قفل گاوصندوقی در ۲ نوع دوتکه برای بالا و پایین درب موجود است.

رشد تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه گذشته
هم اکنون بخوانید


 MDF:  پس از ساخت برای افزایش استحکام درب و بهبود زیبایی نهایی درب ضد سرقت ، بر روی لنگه درب نصب می‌شود.


 


465656


استاندارد ضخامت ورق های فولادی که در استراکچر به کار رفته است ۲۵/۱ و ۵/۱ ، اما لازم به ذکر است که این ضخامت در درب های مختف متفاوت است.  ضخامت ورقه های فولادی در درب‌های ضد سرقت  چینی به کار رفته است حدود ۷/۰ و ۸/۰ میلی‌متر است که از کیفیت بسیار پائینی برخوردار است. از جهتی دیگر بعضی از تولیدکنندگان، محصولات سفارشی خود را با ضخامت ۲ میلی‌متر تولید می‌کنند.


در ادامه لازمه بدانید که استفاده از پروفیل‌های سنگین‌تر و ورق ضخیم‌تر در لنگه درب ضد سرقت موجب افزایش وزن حدود ۵ تا ۱۵ کیلوگرمی تمام‌شده کار می‌شود، که استراکچر سبک حدود ۳۵ کیلوگرم و استراکچر سنگین حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد. که این اختلاف در قیمت تمام شده متفاوت است.


درب ضد حریق


همان طور که از نام آن پیدا است درب ضد حریق ، نوعی درب مقاوم است که در برابر آتش مقاومت نموده و نمی سوزد. همواره حوادث ناگوار همه را تهدید می کند. در سال های اخیر که تمام مناطق ایران دارای لوله کشی گاز شدند و قبل از آن هم که از سیم کشی برق بهره مند بود.


مشکلی بزرگی که  به وجود آمد آن هم تداخل این دو نعمت الهی بود و شاید  جالب باشد ولی گاز به تنهایی نمی تواند باعث آتش سوزی شود تنها خطر گاز می تواند خفه کردن باشد که هیچ ربطی به آتش سوزی ندارد و به همین منظور است در سال های اخیر تولید کنندگان به فکر تولید نوعی درب هستند که در برابر آتش بسیار مقاومت نموده و به هیچ عنوان خود شعله ور نمی شود با تولید درب ضد حریق، جان بسیاری از افراد به لطف خدا و تولید کنندگان نجات یافت و همواره ما می توانیم از درب ضد حریق نهایت استفاده را ببریم. اما طبق گفته های بالا تا کنون با نقش درب ضد حریق آشنا شدیم.


464545


اجزای تشکیل دهنده ی درب ضد حریق:


اینک می خواهیم بدانیم که علت ضد حریق بودن درب ضد حریق چیست؟ شما باید بدانید که هر نوع دربی از چهار چوب، یراق آلات، شبکه ی داخلی و سایر اجزاء ساخته شده است. اگر تولید کنندگان تمام این قطعات ذکر شده در بالا را به صورت ضد حریق تولید نمایند به طور کلی یک درب ضد حریق تولید می شود.

چند ایرانی اپراتور موبایل خود را عوض کردند؟
هم اکنون بخوانید


البته یک نکته ی مهم در این میان وجود دارد و آن هم این می باشد که  درب ضد حریق تا یک حدی توان مقاومت در برابر آتش را دارد. این حد تحمل بنا بر درب های مختلف، متفاوت است اما بسیار مهم می باشد که درب ضد حریق، توان و تحمل بسیار زیادی داشته باشد.


ویژگی های درب ضد حریق


دو عدد ناودانی در درون درب ضد حریق تعبیه شده است تا در هنگام وقوع آتش سوزی باعث مستحکم شدن و جلوگیری از تغییر شکل درب شوند.


رنگ الکترو استاتیک پس از پایان یافتن مراحل ساخت درب به آن اضافه میشود


یراق آلاتی که به درب متصل میشوند شامل دستگیره متحرک و قفل آنتی پنیک  می باشد.


ضخامت استاندارد برای درب ضد حریق ۵ سانتی متر می باشد.


درب ضد حریق یکی از الزامات امروزه در جهت ساخت و ساز می باشد . علاوه بر مصوبه شهرداری ها جهت استفاده از درب های ضد حریق برای ساختمان ها، امروزه جهت برقراری امنیت و آرامش نیز ساختمان ها اقدام به نصب درب های ضد حریق و در ساختمان های بزرگ اقدام به نصب درب ضد حریق و ساخت پله های اضطراری می نمایند . درب ضد حریق از نیازهای مهم امروزه از نظر مسایل ایمنی می باشد .


استفاده از درب ضد حریق – درب ضد آتش در پله فرار و راهرو های مجتمع های مسکونی ، تجاری و اداری برای گرفتن تاییدیه آتش نشانی الزامی می باشد .


درب های ضد حریق دارای دو نوع درب ضد حریق فلزی و درب ضد حریق چوبی یا دودبند می باشند و اینکه در هر ساختمان از کدام درب ضد حریق باید استفاده کرد بستگی به استاندارد آتش نشانی دارد .


درب ضد حریق باید از چوب خشک ساخته شده باشد اینکه نوع چوب چه چیزی باشد نیز بستگی به نظر و صلاحدید خانه آتش آتش نشانی دارد به دلیل اینکه هر ساله استاندارد های آتش نشانی اصلاح می شود تا امنیت جانی بیشتری را برای ساکنان ساختمان در نظر گرفته شود .


 


برای اطلاعات بیشتر  و قیمت ها به آدرس www.rashadoor.com  یا با شماره های ۰۹۱۲۲۹۳۳۴۷۹ و ۰۲۱۶۶۵۹۳۹۱۱  تماس حاصل نمایید.


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا