جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی داشته‌های گردشگری و اقتصادی است

به گزارش ایسنا منطقه فارس، سیدکمال پاک فطرت پنجشنبه ۲۸ شهریور در حاشیه بازدید از غرفه‌های جشنواره انگور شهرستان کوار، گفت: جشنواره انگور فرصتی برای معرفی آداب و رسوم باستانی مردم کوار در مراحل برداشت و استحصال فرآورده های انگور و معرفی توانمندی های استان فارس در بخش گردشگری و جاذبه های طبیعی برای جذب و پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی است.

پاک فطرت افزود: برگزاری جشنواره انگور کوار برای اولین بار در این شهرستان و فرآوری محصولات و مشتقات این نعمت بهشتی می‌تواند زمینه ساز پیشرفت روستایی و استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد کارخانه جات فرآوری و بسته بندی در این شهرستان باشد.

وی با قدردانی از فرماندار و تمام برگزار کنندگان جشنواره انگور کوار، لزوم اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد در سال‌های آتی را یادآور شد و گفت: پیش بینی برگزاری مسابقات عکاسی، طراحی و چاپ بروشورهای مخصوص اطلاعات عمومی و خواص انگور، هماهنگی برای دعوت از تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و حضور بیشتر و پررنگتر پایگاه خبریان و عکاسان می‌تواند بهره‌وری بیشتر چنین رویدادهایی خواهد شد.

پاکفطرت با اشاره به محل برپایی این جشنواره در باغ‌های انگور کوار، این جانمایی را خوب ارزیابی کرد و گفت: این اقدام موجب ارتباط بیشتر بازدیدکنندگان با شرایط کاشت، داشت و برداشت محصولاتی نظیر انگور خواهد شد.

وی بسته بندی مناسب و طراحی و معرفی برند برای محصولات را از نکات لازم دانست و گفت: استفاده از وسایل و ابزار سنتی در تولیدات محصولات حاصل از انگور و اجرای بازی های بومی و محلی در قالب لباس های سنتی یکی از مزیت های جشنواره انگور امسال است.

۸ میلیون دلار سرمایه برای اپلیکیشن کاریابی
هم اکنون بخوانید

این مقام مسئول با اشاره به شعار سال، گفت: با ایجاد کارگاه های اشتغال بانوان و دریافت وام های کم بهره که توسط دولت به روستایان پردخت میشود و ایجاد اشتغال پایدار میتوان به فرمایشات رهبر معظم جامه عمل پوشاند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا