بدهی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید به بیمه

سجاد رامندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قرارداد بیمه تکمیلی این شرکت با بنیاد شهید گفت: در دو سال اخیر به طور متوسط ماهیانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی ایجاد شده است که این مبلغ مربوط به هزینه‌های بیمه تکمیلی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش بنیاد شهید است.

او با بیان اینکه این قرارداد بر اساس قانون ایثارگری مصوبه مجلس منعقد شده است، ادامه داد: طبق بند الف ماده ۱۳ این قانون، دولت به عنوان ضلع اصلی از سه ضلع این قانون، مکلف به تأمین اعتبار در این باره است. ضلع بعدی آن بنیاد شهید است که به عنوان بیمه گذار وظیفه تعیین شرح خدمات در قالب قرارداد و انعقاد آن با شرکت بیمه را دارد و ضلع سوم آن هم شرکت بیمه دی به عنوان بیمه گر این قرارداد است.

رامندی گفت: اینکه چالش اصلی قرارداد با بنیاد شهید کمبود نقدینگی و پرداخت نکردن به موقع حق بیمه‌ها به بیمه دی است تا جایی که هم اکنون بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان حق بیمه پرداخت نشده وجود دارد و این قضیه روند اجرای قرارداد را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه دی قرارداد با بنیاد شهید را یک پروژه‌ کلان و ملی توصیف کرد و ادامه داد: همه فرایندهای بیمه گری در شرکت بیمه دی درباره این قرارداد انجام شده و به محض واریز حق سرانه، به سرعت پرداخت‌ها به بیمه شدگان و مراکز درمانی انجام خواهد شد، در غیراین صورت ادامه خدمت رسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

شماره‌های سرخ ایرانسلی به هواداران پرسپولیس تحویل داده شد
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز مدیرعامل بیمه دی در نشستی خبری با بیان اینکه پرتفوی درمان تکمیلی بنیاد شهید، بیمه دی را به رتبه دوم شرکت‌های خصوصی در بازار ارتقا داد گفت که بیمه دی ۹۵ درصد پرتفوی قرار داد درمان ایثارگران را نزد بیمه‌گران اتکایی تحت پوشش قرار داده است، با این حال بنیاد شهید بابت هزینه‌های این پرتفوی حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

دکمه بازگشت به بالا