گلایه چمران از اعضای شورا/ به تجربه من اعتماد کنید

مهدی چمران صبح امروز و پس از دو هفته غیبت در صحن شورای شهر تهران حاضر شد تا جلسه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را مدیریت کند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، چمران در ابتدای سخنانش اعلام کرد که باید با نگاهی عقلانی و‌ منطقی بودجه مورد بررسی قرار گیرد و یادی هم از رضازاده در صحن کرد و گفت آقای رضازاده هم وقتی می خواست وزنه ۳۰۰ کیلویی را بالا ببرد از وزنه های پایین شروع می کرد. زیرا ممکن است رفتن زیر وزنه بالا ما را دچار مشکل کند و آن زیر بمانیم.


او در جریان صحبت های اعضا مکرراً تاکید داشت که باید بودجه را منطقی ببندیم و به گونه ای نباشد که امکان تحقق آن وجود نداشته باشد.


اما در حاشیه جلسه  جمع های دو سه نفری دائما تشکیل می شد و به نظر می رسید جو حاکم بر شورا به کاهش سقف درآمدی بودجه شهرداری باشد. در حالی که در دستور جلسه شورا اعلام نشده بود که شهردار در جلسه حضور دارد در صحن شورا حضور پیدا کرد که البته علائم سرما خوردگی داشت و چمران هم اعلام کرد صبح به ما گفتند آقای شهردار سرماخوردگی دارد.


در حالی که پیشنهاد چمران کاهش سقف بودجه به زیر ۵ هزار میلیارد بود حبیب کاشانی پیشنهاد کاهش بودجه به ۵۰ هزار میلیارد تومان را مطرح کرد.


در ابتدای سخنان کاشانی چمران از وی خواست به صورت کوتاه سخن بگوید که باعث دلخوری حبیب کاشانی شد و به شوخی گفت این صحبت شما همان شات آپ خارجی هاست.

سازمان حفاظت محیط زیست برنامه جامعی برای حفاظت و زادآوری یوزپلنگ ارائه نکرده است
هم اکنون بخوانید


که چمران گفت آقای کاشانی عادت دارد ناز کند و از وی خواست صحبت های خود را ادامه دهد که کاشانی گفت ناز کردن به قیافه و هیکل من می آید و پیشنهاد کاهش ۵۰ هزار میلیاردی را مطرح کرد و اعلام کرد اگر طی شش ماهه اول سال کسب درآمد شهرداری رضایت بخش بوده دوباره شهرداری پیشنهاد خود را برای افزایش بودجه بیاورد و ما تمام قد در خدمت شهرداری خواهیم بود.


چمران پیشنهاد کاشانی را به رای گذاشت که در جریان آن احمد علوی در حال صحبت با یکی از اعضا بود که چمران خطاب به او گفت: بگذارید رای بدون جناح بندی باشد و اعضا خودشان شخصا براساس نظراتشان رای بدهند.‌ آنقدر که به شهردار اعتماد دارید به ما که ۲۰ بودجه بسته ایم اعتماد کنید. بگذارید بودجه ای تصویب کنیم که با آن محکم جلو برویم. بگذارید محکم و درست و منطقی پیش برویم. ما یک جان که بیشتر نداریم بگذارید همان هم برای مردم برود. برای من فرقی نمی کند چه رقمی تصویب شود اما به بودجه ای رای دهید که بعداً پیش خودتان و خدای خودتان راضی باشید و انشالله هم پاسخگوی رای خود خواهند بود.


بعد از صحبت های چمران رای گیری شد و با ۱۷ رای موافق رقم پیشنهادی حبیب کاشانی به تصویب رسید. که بعد از آن میثم مظفر قصد داشت پیشنهاد دیگری مطرح کند که چمران گفت بعد از رای گیری امکان گرفتن پیشنهاد نیست.


در ادامه میثم مظفر درخواست کرد که پیشنهادی ارایه دهد و گفت بودجه به صورت نقد و غیر نقدی ارایه شود که چمران در واکنش گفت: این بودجه نیست. در بودجه کلی نقد و غیرنقد نداریم، بله در داخل بودجه غیر نقد پیش بینی می شود اما در زمان تصویب کل بودجه را تصویب می کنند  و بهتر است بروید بودجه را بخوانید.

پیام مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان به مناسبت آغاز دهه فجر
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا