فاطمه و امیرعلی در اولویت انتخاب والدین استان مرکزی

علیرضا قبادی امروز یکشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به ثبت ۹۱۳ هزار و ۳۲۹ واقعه ولادت در کشور اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۱هزار و ۷۳۴ مورد ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷٫۲ درصد کاهش داشته است و از این تعداد بیشترین نرخ مربوط به شهرستان های کمیجان و ساوه و کمترین نرخ مربوط به تفرش و فراهان بوده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال ۵ هزار و ۷۸۶ مورد وفات ثبت شده که رشد ۱٫۶ درصدی را به همراه داشته و بیشترین میزان نرخ مربوط به شهرستان های آشتیان و تفرش و کمترین آنها مربوط به شازند و خنداب بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اضافه کرد: میانگین سن فوت شدگان مرد ۶۷٫۷ و در زنان ۷۱٫۹ بوده که بالاترین میانگین سنی فوت شدگان مربوط به شهرستان های تفرش و آشتیان و پایین ترین میانگین مربوط به شهرستان های ساوه و زرندیه است.

قبادی در خصوص کاهش ۵٫۲ درصدی نرخ ازدواج در استان گفت: در مدت مشابه ۶هزار و ۳۸ مورد ازدواج به ثبت رسیده که بیشترین سهم مربوط به کمیجان و تفرش و کمترین آن در خنداب و محلات ثبت شده و میانگین ازدواج در اقایان ۳۰٫۵ و در خانم ها ۲۵٫۵ به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال ۲هزار و ۱۶۶ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که ۸٫۶ درصد طلاق ها مربوط به کمتر از یک سال اول زندگی مشترک و ۳۱٫۸ درصد مربوط به ۵ سال اول زندگی مشترک است.

توقیف شوتی‌های ۲.۵ میلیاردی در دیلم
هم اکنون بخوانید

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: شهرستان های آشتیان و تفرش با ۲٫۹ و ۲٫۶ در هزار بیشترین و شهرستان خنداب با ۰٫۸ کمترین ثبت نرخ طلاق را به خود اختصاص داده است.

قبادی تعداد شناسنامه های تعویض شده در ۹ ماهه امسال را ۵۶ هزار و ۴۵۸ مورد دانست و گفت: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تا امروز ۹۸۱ هزار و ۲۱۹ درخواست ثبت شده است.

وی اضافه کرد: نام های امیرعلی با فراوانی ۲۲۳ و فاطمه با فراوانی ۲۴۷  رتبه های اول فراوانی نام را در بین نام های انتخابی در ۹ ماهه امسال داشته اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =

دکمه بازگشت به بالا