تولید ستون اقتصاد است

حجت الاسلام علی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید به دیدگاه قرآن و همچنین آموزه‌های دینی در خصوص تولید اشاره و اظهار کرد: از دیدگاه قرآن اقتصاد نقش اساسی در خانواده و ملت دارد، براین اساس مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را حول محور اقتصاد قرار می دهند؛ سال گذشته سال جهش تولید بود و نامگذاری امسال نیز حول محور تولید می‌چرخد.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال گذشته موفقیت نسبی وجود داشت که صد درصدی نبود، اقدامات و فعالیت‌هایی صورت گرفت و در بعضی از حوزه‌ها شاهد جهش و رشد و تعالی تولید بودیم اما آنچه که باید می‌شد اتفاق نیفتاد.

حجت الاسلام مرادی در ادامه به نقش اساسی و برجسته تولید در اقتصاد اشاره و تصریح کرد: تولید ستون فقرات اقتصاد محسوب می شود و اقتصاد نیز همین نقش را در کشور دارد، وقتی که اقتصاد کشوری بر اساس تولید در داخل شکل بگیرد با تلنگر تحریمی به هم نمی‌ریزد و اقتصاد مقاوم خواهد بود.

امام جمعه بیجار افزود: در صورتی که بسترهای قابل توجه در کشور شامل کشاورزی، معادن، ذخایر نفتی و گازی در راستای تولید مورد توجه قرار گیرد، به دنبال آن رغبت خرید بالا می رود و اقتصاد شکوفا می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه هر کشوری تولید بالاتری داشته باشد به تبع آن اقتصاد مقاوم‌تری خواهد داشت، عنوان کرد: ۶۰۰ میلیون نفر مصرف کننده درهمسایگی کشور ما و ۸۰ میلیون نفر مصرف کننده داخلی، پتانسیل بسیار مناسبی را برای افزایش تولید البته با رعایت استانداردها،فراهم کرده است.

حجت الاسلام مرادی در ادامه به دلایل عدم موفقیت کامل در اجرای شعار سال گذشته اشاره کرد و افزود: عدم وجود مدیریت صحیح در بعضی از مسئولان، تحریم و کم همتی دلایل عدم تحقق کامل شعار سال قبل بود اما روی‌هم‌رفته موفقیت‌هایی در جهش تولید در برخی حوزه‌ها به وجود آمد که امیدواریم امسال با توجه به شعار سال که ادامه شعار سال گذشته است موفقیت‌های بیشتری برای نظام و کشور عزیزمان حاصل شود.

پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور به آیت‌الله جوادی آملی
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه به شعار امسال “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها” اشاره کرد و گفت: در پشتیبانی از تولید وظیفه ای بر دوش ملت عزیز ایران وجود دارد، خرید تولیدات داخلی وظیفه همه اقشار جامعه است، مردم خرید کالای داخلی را موجب عزت تلقی کنند؛ مبارزه با قاچاق کالا، جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می شوند، حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان، اعطا به‌موقع تسهیلات بانکی به تولیدگران و حمایت‌های مسئولان از تولیدکنندگان به شکلی که باعث گرفتارنشدن مردم در بروکراسی و نامه نگاری‌های اداری شود، به نوعی پشتیبانی از تولید محسوب می شود.

امام جمعه بیجار در خصوص وضعیت تولید در شهرستان بیجار گفت: مکرراً چندین پروژه تولیدی در بیجار را بازدید کردیم، تولیدکنندگان بیجار خوشبختانه افراد باانگیزه، دارای ایده و پشتکار هستند، البته برخی از افراد هم متاسفانه انگیزه کمی دارند و در صورتی که حمایت بیشتری از آن‌ها شود چه بسا بتوانند با تولیدکنندگان هم‌سوی خودشان رقابت داشته باشند.

وی همچنین خواستار حمایت و پشتیبانی بیش از پیش مسئولان از تولیدکنندگان شاخص شد تا شاهد محقق شدن شعار سال باشیم.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: انتظاری که از مسئولان منطقه ای، استانی و کشوری داریم این است که آستین‌ها را برای تحقق شعار سال بالا بزنند و از تولید پشتیبانی کنند و موانع را از سر راه تولیدکنندگان بردارند چرا که اگر مسئولان همت کنند و مردم نیز پای کار باشند ان شالله شاهد تحقق شعار سال خواهیم بود.

امام جمعه بیجار در پایان برای تمامی اهالی رسانه علی الخصوص فعالان خبرگزاری ایسنا آرزوی موفقیت کرد.

عزم چین و فرانسه برای کاهش تنش‌های ایجاد شده پیرامون ایران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا