اذعان رئیس حزب "میرتس" به مشروعیت تحقیقات لاهه/ نتانیاهو انتقاد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بعد از آنکه نیتسان هوروویتس، رئیس حزب چپ گرای میرتس اسرائیل در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که توجیهی برای تصمیم دیوان کیفری بین المللی لاهه وجود دارد، مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت.

رئیس میرتس گفت: مردم به ما می‌گویند که ما خواهان حضور اسراییل در مقابل دیوان لاهه هستیم. من خواهان این نیستم، اما اسرائیل نیز مسئولیت‌های مشخصی دارد.

وی ادامه داد: من با اندوه بسیار می‌گویم که زمینه‌ای برای این تصمیم (تصمیم دیوان کیفری بین المللی) وجود دارد. نمی‌خواهم که اسرائیل با چنین وضعی مواجه باشد، اما اسراییل باید از خود بپرسد که برای جلوگیری از این امر، به چه چیزی احتیاج دارد.

وی از دولت رژیم صهیونیستی خواست تا با دیوان کیفری بین المللی همکاری کند. 
هوروویتس تصریح کرد که راه حل اسرائیل در این نیست که دیوان لاهه را ضد یهود بخواند، همانند کاری که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل کرد، بلکه باید وارد مذاکراتی با فلسطینیان برای دستیابی به راه حل شود، تا دلیلی برای چنین تحقیق بین المللی وجود نداشته باشد.

وی عنوان داشت که اسراییل با مخالفت خود با ورود به مذاکرات با فلسطینی ها و ادامه شهرک سازی ها عامل صدور تصمیم دادگاه شد.

هوروویتس با اذعان به اینکه ارتش اسراییل در حین جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ دست به اقداماتی زد که نباید انجام می‌داد، گفت: ضررهای بسیاری به ساکنان غیرنظامی وارد شد و دیوان بین المللی خواهان بررسی این امر است.

وی در پی این سخنان در معرض انتقادهای بسیاری از جانب مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو قرار گرفت. نتانیاهو گفت که رئیس میرتس سربازان اسراییلی را که از وی و از همه ما دفاع می‌کنند، رها کرده است.

ترامپ از فرانسه رفت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا