«عربستان و امارات خاک یمن را بین خودشان تقسیم می‌کنند»

به گزارش ایسنا، مختار الرحبی، مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی خاک کشورمان را بین خودشان تقسیم می‌کنند.

وی افزود: کشورهای ائتلاف، یمن را بین خودشان تقسیم می‌کنند. عربستان سعودی المهره و سقطرا و امارات  نیز حضرموت، عدن و ساحل غربی را به سیطره خود درآورده‌اند.

مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن نوشت: تمامی فرودگاه‌ها، بنادر و مناطق استراتژیک تحت کنترل این دو کشور قرار دارند. این اقدامات نقض حاکمیت ملی یمن بوده و غیرقابل‌قبول است.

الرحبی پیش از این نیز در اظهاراتی ضمن اشاره به «اشغال مراکز اداری و امنیتی شهر حدیبو توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات»، خاطرنشان کرده بود: نیروهای سعودی با ادعای حمایت از دولت (مستعفی) و حفاظت از نهادهای دولتی وارد سقطرا شدند اما در نخستین آزمون‌ خود، رویکرد جانبدارانه اتخاذ کرده و نیروها و نهادهای دولت (مستعفی) را در برابر حملات شبه‌نظامیان شورای انتقال جنوب تنها گذاشتند.

انتهای پیام

شکست مقتدی صدر در مذاکرات تشکیل دولت، عامل استعفای نمایندگان پارلمان عراق بود/ ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعه، ابتکار عمل را در دست می‌گیرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =

دکمه بازگشت به بالا