مذاکره کنندگان کابل درباره حقوق بشر با ساکنان هرات صحبت کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، غلام فاروق مجروح و ایوب انصاری، دو تن از مذاکره کنندگان ارشد دولت کابل در گفتگوهای صلح با طالبان در دوحه، قطر در این گفتگو با جوانان و ساکنان ولایت هرات در غرب افغانستان که نام “گفتگوی صلح”‌ را بر آن گذاشتند، درباره حقوق بشر، آموزش، ادغام شبه نظامیان طالبان در جامعه افغانستان، کشورداری، آزادی بیان، حقوق زنان و کودکان و عدالت گفتگو کردند.

مجروح با اشاره به آموزه‌های اسلام درباره آموزش و آزادی بیان گفت: تضمین آزادی‌های بنیادی شهروندان افغان، ضامن آینده‌ای روشن در کشور است و این آزادی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی همچنین تاکید کرد، این حقوق و سایر موارد از جمله آزادی اقلیت‌ها در قانون اساسی کشور تضمین شده است. مکانیسم متمم‌های قانون اساسی در قانون پایه افغانستان نیز ذکر شده است.

انصاری نیز گفت: تیم گفتگو بر روی مکانیسم‌های مختلف ادغام شبه نظامیان در جامعه و تضمین حقوق قربانیان و شهدا کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در میان ستون‌های اولیه کشور هستند، افزود:‌ مذاکرات صلح توجه ویژه‌ای در حفظ و حمایت از این نیروها داشته است.

مذاکرات صلح درون افغانستانی در دوحه و سپتامبر گذشته میلادی آغاز شده است. دو طرف بر روش‌های مختلف گفتگو در جریان دور نخست توافق کرده و حالا قرار است درباره مسائل فرعی گفتگو کنند.

انتهای پیام

آغاز عملیات جدید علیه داعش در غرب عراق
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =

دکمه بازگشت به بالا