هشتم شدن دانش آموزان قمی در المپیاد علمی کشور

حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در دهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: با توکل به خدا و همت دانش آموزان قمی و هم‌چنین اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی منسجم مدیران مدارس و حمایت مسئولان امسال توانستیم رتبه‌های برتر اول تا سوم المپیادهای علمی در رشته‌های مختلف را از آن خود کنیم و استان حائز رتبه هشتم کشور شود.

وی افزود: استان درزمینهٔ ارتقای رتبه برتری المپیاد علمی نیز رتبه برتر کشوری را از خود کرد این در حالی بود که سال گذشته قم رتبه نهم داشت امسال باهمت و تلاش دانش آموزان قمی در سخت‌ترین شرایط رتبه هشتم کشور را به دست آوردیم.

به گفته این مسئول؛ معدل کتبی دانش آموزان قمی دانش آموزان قمی ۸۹ درصد در رشته‌های مختلف به‌دست‌آمده آن‌هم در شرایط بحرانی که بیشتر دروس تعطیل و تنها به‌صورت مجازی تدریس می‌شد ما اکنون ۹ دانش‌آموز استان دارای ۵ مدال برنز و ۲ مدال نقره و هم‌چنین ۲ مدال طلای کشور شدند.

وی عنوان کرد: این توفیق بزرگ در سایه مشورت بادانش آموزان برتر علمی در سال‌های گذشته بوده است و توانستیم از ایده‌های آن‌ها بهترین استفاده را ببریم با حمایت آموزش‌وپرورش و همکاری والدین و مدیران دانش آموزان این موفقیت حاصل‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری خوب شهرداری و شورای شهر به‌ویژه  غلامرضا جان قربان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: از ۲۸ زمین پیگیری شده برای انتقال سند مالکیت آن به آموزش‌وپرورش ۲۳ زمین در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند انتقال آن در حال بررسی و پیگیری است ۲۳ قطعه زمین مدنظر در حال شناسایی اطلاعات موردنظر آن‌ها هستیم امید است مدیران اجرایی برای توسعه فضاهای آموزشی در مناطق پرتراکم استان نگاه تعاملی داشته باشند.

ویدئو / دختری که برای نجات مردم، سنت‌ها را می‌شکند
هم اکنون بخوانید

در ادامه این جلسه علی طالبی رئیس اداره استعدادهای درخشان استان آموزش‌وپرورش استان قم گفت: در سال ۹۹-۹۸ تعداد دانش‌آموزانی که در المپیادهای علمی مشارکت داشتند یک هزار و۷۴۶ دانش‌آموز از ۱۱۰ واحد آموزشی که بعضاً از واحدهای آموزشی مناطق مختلف هم حضوری چشمگیر داشتند.

وی افزود: با توجه به این‌که رقابت سنگینی بود استان قم توانست نخستین استانی باشد که درزمینهٔ ارتقا استان برتر شود و رتبه خود را از نهم به هشتم ارتقا دهد از این تعداد ۱۱۷ دانش‌آموز به مرحله دوم المپیاد راه یافتند و سرانجام ۹ نفر حائز رتبه‌های برتر شدند قم طی سال‌های ۹۱ تا ۹۹ بهترین عملکرد درزمینهٔ المپیادهای کشوری داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا