پادشاه اردن: قیمومیت ما بر قدس وظیفه و مسؤولیت تاریخی باقی می‌ماند

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری اسپوتنیک، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در پیامی به شیخ نیانگ، رئیس کمیته حقوق غیرقابل دخل و تصرف ملت فلسطین به مناسبت روز همبستگی جهانی با ملت فلسطین که مصادف است با فردا ۲۹ نوامبر اظهار کرد: مساله فلسطین مساله‌ای محوری است و ما بر ادامه تلاش‌ها جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید داریم.

او اظهار کرد: وظیفه همه ما حمایت از تلاش‌ها برای شکستن رکود روند صلح و پیشبرد مذاکرات به سمت مذاکرات مستقیم و جدی در راستای تحقق صلح و راه حل دو کشوری است.

ملک عبدالله دوم خواستار توقف گام‌های یک‌جانبه رژیم صهیونیستی شد که فرصت‌های روند صلح را از بین برده و به درگیری‌ها دامن می‌زنند؛ گام‌هایی نظیر الحاق اراضی فلسطینی و تحمیل واقعیت‌های جدید در مسجد الاقصی و شهرک‌سازی‌ها.

او اشاره کرد، روند صلح امروز مقابل دو راه حل است یکی صلح عادلانه که به اشغالگری و تحقق کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی طبق راه حل دو کشوری می‌انجامد و راه حل دوم ادامه درگیری‌هایی است که به نقض‌های حقوق ملت فلسطین و گام‌های غیرقانونی آن که فرصت‌های صلح را از بین می‌برد، می‌انجامد.

پادشاه اردن به عنوان صاحب قیمومیت هاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس گفت: قدس شریف و مقدسات آن محور توجه ما بوده و هست و وظیفه و مسؤولیت تاریخی ما باقی خواهد ماند و ما مفتخریم از بیش از ۱۰۰ سال پیش این وظیفه را برعهده داریم.

اعلام تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ترکیه
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا