افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۵ نفر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۰۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٣٢ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۹۶۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 یزدان پناه گفت: از ۳۶۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٤٩ درصد موارد مثبت  وبیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد( ٥٥ درصد)، کهگیلویه ( ١٨درصد)، گچساران( ١١ درصد)، بهمئی(  ٨درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

وی خاطرنشان کرد: استان  در پاییز امسال روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به فصل های بهار و تابستان  در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است، افزود: باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسیولانه  مردم  افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور نماییم.

وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی(حداقل ٢ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.

یزدانپناه بیان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستانها، کلینیک ها، مطب ها، بانک ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق دورهمی های خانوادگی انجام می شود.

هوای "پاک" تهران در آستانه سال نو
هم اکنون بخوانید

وی عنوان کرد: بنابراین لازم است در رفت و آمدهای ضروری  خانوادگی، افراد ضمن استفاده از ماسک، حتما فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت نمایند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا