مراکش مجددا سفیر الجزایر را احضار کرد

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی به نقل از منابع مراکشی نوشت، بحران در روابط مراکش و الجزایر پس از اظهارات احرضان بوالطاهر، سرکنسول مراکش در وهران درباره “دشمن” خواندن الجزایر ایجاد شد. پس از آن الجزایر سفیر مراکش را احضار کرده و اظهارات سرکنسول مراکش را به اطلاع او رساند.

در پی این مساله و با بالاگرفتن تنش در مناسبات دو کشور، محند ابوسعید بلعید، سخنگوی ریاست جمهوری الجزایر تاکید کرد که کنسول مراکش عملاً خاک الجزایر را ترک کرده و این اقدام پس از درخواست الجزایر صورت گرفت، چراکه وی حد و حدود را زیر پا گذاشته بود.

پس از این اظهارات ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش، عبدالحمید عبداوی، سفیر الجزایر در رباط را بار دیگر احضار کرده و به وی موضع مراکش را درباره اظهارات بلعید ابلاغ کرد.

بلعید گفته بود: خواستار برکناری سرکنسول مراکش در وهران هستیم. رفتار او قابل پیش‌بینی بود. متوجه شدیم که او از افسران سازمان اطلاعات مراکش بوده که به دلایلی به عنوان سرکنسول در وهران تعیین شده است.

بوریطه اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری الجزایر را ساختگی و دروغ خوانده و آنها را سخیف توصیف کرد.

از سوی دیگر، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر از اول ۲۰۲۰ تغییرات مختلفی را در فرماندهی ارتش ایجاد کرده و در این راستا، حمید بومعیزه، فرمانده نیروهای هوایی را برکنار کرد. هنوز جانشین بومعیزه مشخص نشده است.

وی در این تغییرات ژنرال واسینی بوعزه را از مدیریت بخش امنیت داخلی سازمان اطلاعات برکنار و عبدالغنی راشدی را به عنوان جانشین وی انتخاب کرد.

محمد عثامنیه هم به عنوان فرمانده جدید نیروهای زمینی، محمد بوزیت به عنوان رئیس جدید بخش امنیت خارجی سازمان اطلاعات و در نهایت محمد قایدی جانشین محمد بشار، مدیر اداره آمادگی و عملیات شد.

دیدار هیأتی از رهبران حماس با سیدحسن نصرالله
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا