ضرورت اختصاص اعتبار پایدار برای مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، سعید عمرانی معاون قضایی دادستانی کل کشور و هیأت همراه از واحدهای غربالگری، قرنطینه، کارگاه‌های اشتغال زایی (فلزکاری، قالی بافی، کفاشی، پوشال و بسته بندی) و سالن‌های بهبودی مرکز ماده ۱۶ و نیز مرکز در حال احداث بانوان موضوع ماده ۱۶ با ظرفیت یکصد نفر بازدید کردند.

در این بازدید معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان این که باید همه دستگاه‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر پای کار باشند گفت: کلیه دستگاه‌های مسئول استانی و مردم بایستی در این جهاد بزرگ مشارکت کنند.

وی همچنین بر ضرورت وجود اعتبار پایدار برای مرکز ماده ۱۶ و بهره گیری از ظرفیت خیرین در این امر خداپسندانه تأکید کرد.

در این بازدید علیلو دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان نیز به نحوه ارجاع و صدور دستورات قضایی برای اعمال ماده ۱۶ وتبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ اشاره کرد و افزود: در جریان جمع‌آوری معتادین از سطح شهرها و ارجاع و انجام طرح‌های مختلف پلیسی همکاری خوبی فی مابین دستگاه‌های مسئول به ویژه پلیس و مرکز ماده ۱۶ بر اساس دستوالعمل ابلاغی ماده ۱۶ انجام می‌گیرد و در این ارتباط برای هم افزایی مضاعف در این امر مهم یکی از همکاران قضایی دادستانی به صورت مستقیم و شبانه روزی درگیر است.

وی با تأکید بر جلب و جذب مشارکت خیرین به ویژه خیرین سلامت استان، تلاش در جهت تخصیص اعتبارات ملی از ستاد در روند فعالیت مرکز ماده ۱۶ را ضروری دانست.

معاون قضایی دادستان کل کشور  همچنین در اعتماد نو به نقل از برنامه ملاقات مردمی هفتگی دادگستری کل استان نیز شرکت کرد.

نشست «بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات ارتباطی آن» برگزار می‌شود
هم اکنون بخوانید

گفتی است در این بازدید که علیلو دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان و موقری سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان و کارشناسان دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عمرانی را همراهی می‌کردند، اسمعیل پور مدیر مرکز ماده ۱۶ گزارشی از روند فعالیت مرکز ارائه داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا