سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معرفی شد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، مراسم تکریم مدیر کل سابق مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارفه سرپرست این اداره کل صبح امروز با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مدیران و کارکنان معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

محمد خدادی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر، فداکاری و ایثار را از جمله رموز ماندگاری نهضت عاشورا دانست و فداکاری در مدیریت‌ را یک اصل اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: دغدغه تمام مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه کسب و کارهای فرهنگی است و تغییرات نیز هیچ خللی بر این دغدغه در جهت کاهش موانع و مشکلات ایجاد نخواهد کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از ۴۰سال خدمت محمدرضا دربندی در عرصه‌های مختلف فرهنگی گفت: حدود ۳۵ سال رفاقت من با آقای دربندی گواه حضور موثر و منشاء خیر و برکت ایشان در نهادهای مختلف فرهنگی است؛ و با توجه به اینکه در ساختار اداری، هر آغازی یک پایان دارد، پایان ماموریت و بازنشستگی نیز در همین ساختار تعریف می شود.

وی افزود: عدم ادامه همکاری آقای دربندی در اداره کل نیز نه به میل بنده بلکه به اصرار خود ایشان صورت گرفت و این به معنای قطع همکاری، همراهی و بهره‌مندی از تجربه‌های ارزشمند ایشان در عرصه خدمت‌رسانی به اصحاب رسانه نخواهد بود.

خدادی ۶ماه گذشته را روزهایی بسیار سخت، پیچیده و حساس برای فضای مطبوعاتی کشور توصیف و اظهار کرد: با همکاری جناب آقای دربندی و همکاران ایشان در اداره کل رسانه‌های داخلی اکنون آرامش خوبی در حوزه مطبوعات ایجاد شده است و ما توانستیم با همکاری و همدلی اصحاب رسانه از آن شرایط سخت ابتدای سال عبور کنیم. آرامش بازار کاغذ مطبوعات محصول مدیریت ایشان در ماه‌های اخیر است.

دریافت ۵۰۶ طرح در دفتر فیلمنامه رسانه ملی
هم اکنون بخوانید

خدادی درخصوص شیوه‌نامه جدید یارانه‌های مطبوعات نیز با اشاره به همگرایی ایجاد شده میان معاونت مطبوعاتی و مدیران رسانه‌ها و تشکل‌های صنفی رسانه‌ای گفت: تدوین چنین شیوه‌نامه‌ای از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود اما با مدیریت آقای دربندی و کار کارشناسی، شیوه‌نامه نیز اکنون در مسیر درستی قرار گرفته است.

وی همچنین با انتقاد از برخی خبرسازی‌ها و گمانه‌زنی‌ها در روزهای گذشته، با رد اینگونه شایعات تاکید کرد: تغییر مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به خواست آقای دربندی بوده و هیچگونه عاملی بر این روند اداری تاثیرگذار نبوده است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به شناخت احسان‌الله حجتی از معاونت مطبوعاتی و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، تصریح کرد: با توجه به تجربیات فرهنگی آقای حجتی طی سالیان گذشته امیدواریم ایشان در این جایگاه نیز همچون دیگر عرصه‌های فرهنگی منشا خیر و اثر باشد.

بر اساس این گزارش، محمدرضا دربندی مدیرکل پیشین نیز طی سخنانی، ضمن قدردانی از حسن اعتماد معاون مطبوعاتی و همراهی همکاران و مدیران رسانه‌ها در دوران فعالیتش، گفت: آرامشی که اکنون در عرصه مطبوعات کشور حاکم است در نتیجه لطف خداوند و تلاش همکاران بنده در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی بوده است.

وی با بیان خاطراتی از ۴دهه فعالیت فرهنگی در کشور، توکل به خدا و بهره‌برداری عادلانه از امکانات را راه حل عبور از بحران‌ها دانست.

در ادامه این مراسم، احسان‌الله حجتی،سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نیز ضمن آرزوی توفیق برای مدیرکل پیشین و تشکر از معاون مطبوعاتی گفت: با جدیت تمام از تمام ظرفیت و توانایی‌های همکاران در پیشبرد امور استفاده خواهم کرد.

«پالی فینک بزرگ» ماجرای نوجوانانی که قهرمان می‌سازند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا