پاکستان به جاسوس هندی دسترسی کنسولی داد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پیامی توئیتری آورده است: “فرمانده کولبوشان یاداو، افسر جاسوس در نیروی دریایی هند و عضو شاخه تحقیقات و تحلیل، روز دوشنبه، دوم سپتامبر ۲۰۱۹، دسترسی کنسولی خواهد داشت”.

یک مقام ارشد دولت هند با تصدیق این موضوع به خبرگزاری فرانسه گفت که دهلی نو امیدوار است “پاکستان ایجاد فضای مناسب را تضمین کند و این دیدار براساس روح فرمان دیوان بین‌المللی کیفری، آزادانه، منصفانه، معنادار و تاثیرگذار برگزار شود”.

این تصمیم دولت پاکستان هفته‌ها پس از آن صورت گرفته که دادگاه بین‌المللی کیفری، در ماه ژوئیه به اسلام‌آباد دستور داد تا به این زندانی، دسترسی کنسولی بدهد اما درخواست هند مبنی بر آزاد کردن “یاداو” را رد کرده بود.

این افسر سابق نیروی دریایی، در مارس سال ۲۰۱۶ در استان نا آرام بلوچستان پاکستان دستگیر شده بود؛ اسلام‌آباد، مدت‌هاست که هند را به حمایت از “شورشیان جدایی‌طلب” در این منطقه متهم می‌کند.

طبق گفته مقامات هند، یاداو در سال ۲۰۰۱ از نیروی دریای این کشور بازنشسته شد.

در حالیکه هفته‌ها از اقدام نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند مبنی بر لغو وضعیت خودمختاری منطقه مناقشه‌آمیز کشمیر می‌گذرد، روابط هند و پاکستان تحت تنش‌ قرار دارد. عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به این اقدام، به انتقاد شدید از مودی و مجادله دیپلماتیک با وی پرداخته است.

کشمیر، محل وقوع دو جنگ بزرگ و کشمکش‌های بی‌شمار بین این دو کشور که رقیب هسته‌ای به شمار می‌روند، بوده است.

انتهای پیام

ترکیه بیانیه شورای امنیت درباره بخشی از قبرس را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا