آزادی کامل شهر دیرالزور و ادامه پیشروی ارتش سوریه به سوی بوکمال

در پی آزادی کامل شهر دیرالزور به دست نیروهای ارتش سوریه، این نیروها به عملیات خود به سمت جنوب استان ادامه می‌دهند و اکنون در حال پیشروی به سمت شهر بوکمال هستند.

به گزارش اعتماد نو، خبرگزاری سانا اعلام کرد: ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن شامگاه روز پنجشنبه توانستند محله‌های باقیمانده در کنترل داعش واقع در شرق دیرالزور را به طور کامل پاکسازی کنند.

شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور واقع در شرق سوریه بزرگترین شهر در این بخش از سوریه محسوب می‌شد که همچنان بخشی از آن در کنترل داعش بود.

این شهر از آغاز عملیات ارتش سوریه برای بیرون راندن داعش از مناطق شرقی کشور، به محاصره نیروهای دولتی درآمده بود اما نزدیک به ۱۰۰۰ تروریست داعش در مناطقی از شهر موضع گرفته بودند و بیش از شش محله را در اختیار داشتند تا اینکه شب گذشته ارتش توانست این محله‌ها را نیز پاکسازی کند.

با آزادی کامل شهر دیرالزور ارتش سوریه اکنون در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی‌تر استان دیرالزور است و تلاش دارد شهر بوکمال، آخرین پایگاه مهم تروریست‌ها در شرق سوریه را نیز پاکسازی کند. در ۲۴ ساعت گذشته ارتش روسیه با بمباران مواضع داعش با استفاده از بمب افکن‌های خود راه را برای پیشروی نیروهای سوری هموار کرده است.

اگر شهر بوکمال نیز آزاد شود که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور محقق شود، خاک سوریه به طور کامل از وجود داعش پاکسازی خواهد شد.

منبع: ایسنا

وقوع ۲ انفجار در پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا