حمایت «نانسی پلوسی» از تحریم مسکو در صورت حمله روسیه به اوکراین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا حمله احتمالی روسیه به اوکراین را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و خواستار تحریم مسکو در صورت دست زدن به چنین اقدامی شد.


به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حمایت خود را از وضع تحریم‌های سنگین علیه روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین، اعلام کرد و هشدار داد که کنگره آماده است تا اگر مسکو به چنین اقدامی دست بزند، محدودیت‌های جدیدی را علیه این کشور و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری آن اعمال کند.


پلوسی در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ کنگره آمریکا گفت: «این تحریم‌ها باید به مراتب شدیدتر از آنچه تا کنون بوده‌اند باشند، چراکه ما از حمله به یک کشور صحبت می‌کنیم و اگر روسیه موفق به اشغال اوکراین شود، کشورهای عضو ناتو نیز در معرض خطر حمله روسیه قرار خواهند گرفت. بنابراین، با شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای مواجه هستیم.»  


وی در ادامه افزود: «هیچ‌کسی نمی‌داند که پوتین چه نقشه‌ای در سر دارد؛ بنابراین، ما باید برای مواجهه با هر آنچه ممکن است پیش بیاید، آماده باشیم».


ده‌ها هزار نفر از نیروهای نظامی روسیه در هفته‌های اخیر در نزدیکی مرز اوکراین تجمع کرده‌اند؛ گرچه هنوز مشخص نیست که استقرار این نیروها صرفاً نمایش قدرت از سوی پوتین است یا اینکه قصد دارد به اوکراین حمله کند. 


انتهای پیام/

مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان و پاکستان طبق روال گذشته در حال انجام است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا