رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا: بین مخالفان تفرقه افتاده است

به گزارش ایسنا، دیوسدادو کابلو، رئیس مجلس مؤسسان در یک نشست خبری در شهر کاراکاس گفت، تلاش‌های دولت آمریکا برای بی ثبات کردن ونزوئلا با شکست روبرو شده است. او در عین حال با حمله به مخالفان، اعلام کرد که آن‌ها «بدترین لحظات» خود را تجربه می‌کنند.

رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا از سوی دیگر تاکید کرد بین مخالفان تفرقه ایجاد شده است و آن‌ها فاقد رهبر هستند.

وی افزود: ایالات متحده هم اکنون متوجه شده است که انتخاب رهبر خود در ونزوئلا اشتباه بوده است.

این سخنان کابلو به یکی از آخرین گزارش‌های روزنامه واشنگتن پست اشاره دارد. این روزنامه اعلام کرد به یک فایل صوتی دست پیدا کرده است که در آن مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از آشفتگی و چنددستگی مخالفان دولت ونزوئلا گلایه می‌کند.

بر اساس این گزارش واشنگتن پست پامپئو گفته بود، کنار هم نگه داشتن مخالفان ونزوئلا بسیار دشوار است؛ چرا که بیش از ۴۰ نفر از رهبران مخالفان معتقدند که پس از مادورو، رئیس‌جمهور برحق این کشور هستند.

رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا همچنین تصریح کرد که این کشور برای گفت‌وگو با گروه لیما، کانادا یا هر کشور دیگری آمادگی دارد.

گروه لیما در سال ۲۰۱۷ در پایتخت پرو از ۱۳ کشور آمریکای لاتین به همراه کانادا به منظور کمک به حل بحران ونزوئلا، تشکیل شد. این گروه به شدت از مخالفان نیکلاس مادورو و به‌ویژه شخص گوآیدو حمایت می‌کند.

آکابلو در عین حال برای این گفت‌وگوها دو شرط را تعیین کرد که یکی احترام به حاکمیت ونزوئلا و دیگری احترام به مقام‌های قانونی این کشور عنوان شده است.

سفر نخست وزیر مصر به سودان
هم اکنون بخوانید

از سوی دیگر خوان گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا روز جمعه هفت ژوئن گفته بود که اپوزیسیون در حال حاضر اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای برای شرکت در دور جدید مذاکرات در نروژ با نمایندگان رئیس‌جمهوری این کشور ندارد. وی روز شنبه در بازدید از یک محله حاشیه‌ای اطراف کاراکاس این موضوع را تکرار کرد و از توقف مذاکرات در نروژ خبر داد.

مذاکرات صلح در تاریخ ۲۹ مه در اسلو برای رسیدن به یک توافق سیاسی آغاز شد. مخالفان در این مذاکرات خواستار استعفای مادورو و اجازه دادن به دولت انتقالی برای انجام هماهنگی‌ها در برگزاری انتخابات جدید ریاست‌جمهوری شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا