هلاکت تروریست‌ها در سراوان

به گزارش اعتماد نو، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از انهدام خودروی انتحاری و هلاکت ۲ تروریست در اقدام بموقع رزمندگان اسلام در پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد و اعلام کرد: شامگاه یکشنبه ۲۰ اسفند عوامل گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاههای مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند.

معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای اقتصاد  با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه های کشور از نظر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، گفت: یکی از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این است که پنج دانشگاه کشور باید تا سال ۱۴۰۰ جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشند و امیدوارم سایر دانشگاه های کشور نیز همانند دانشگاه صنعتی شریف به دنبال برخورداری از تسهیلات مالی جهت تجهیز امکانات خود باشند.

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که رییس مجلس قول پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر را داده است. فاطمه سعیدی با اشاره به دیدار نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی با رییس قوه مقننه اظهار کرد:بنده از آقای لاریجانی وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر بخصوص خانم‌ها را مطرح کردم که ایشان نیز قول پیگیری  دادند.

لاریجانی همچنین در جریان سفر خود به استان خراسان رضوی گفت: یکی از آرمان های شهدا حفظ ایران بود و باید ایران از لحاظ امنیتی، اقتصادی و سیاسی در آرامش باشد چرا که اگر از نظر امنیتی با تلاطم روبه رو باشیم بقیه امور سامان نمی یابد و همه مسئولان باید به دنبال حل مشکلات امنیتی باشند و به طور طبیعی سرمایه گذاری و اشتغال نیز با مسئله روبه رو می شود.

محمدرضا بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز به تشکیل کمیته گفت و گوی ملی در این فراکسیون با هدف رسیدن به نقطه نظرات مشترک برای حل مشکلات کشور اشاره و اظهار  کرد: کمیته گفت و گوی ملی با ائمه جماعات و افراد با گرایش های مختلف دیدار خواهد کرد. چون گفت وگو مقوله ای است که متاسفانه در طول سال های گذشته به آن توجه کافی نشده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اسلامی دیدار کرد
هم اکنون بخوانید

رییس کمیته پیگیری سانحه نفتکش ایرانی در مجلس با اشاره به آخرین اخبار از وضعیت سانحه سانچی گفت که قرار است سازمان بنادر و دریانوردی مجموعه‌ای از افراد متخصص را برای حضور در نفتکش سانچی و ماندن در زیر آب آن هم به مدت یک هفته به چین بفرستد تا وضعیت اجساد پرسنل این نفتکش مشخص شود کما اینکه به نظر می‌رسد هیچ جسدی سالم باقی نمانده باشد.

همچنین رنجبرزاده از رای گیری جداگانه برای استیضاح ربیعی و آخوندی خبر داد و با اشاره به احتمال حضور معاون اول رییس جمهور در جلسه استیضاح ربیعی و آخوندی روال جلسه استیضاح را تشریح کرد.

بنا بر اعلام پلیس اتریش، یک مرد ۲۶ ساله اتریشی یکشنبه شب با سلاح سرد به محل اقامت سفیر ایران در اتریش حمله کرده که به ضرب گلوله از پای درآمده است.بنا بر اعلام سوروس، این حمله ساعت ۲۳:۳۵ دقیقه به وقت محلی رخ داده و مهاجم توانسته بازوی محافظ را زخمی کند اما با شلیک گلوله او، در دم جان داده است و پلیس اتریش درخصوص این حادثه در مقابل محل اقامت سفیر ایران در وین بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد. سخنگوی وزارت دفاع اتریش نیز گفت: زمانی که اقدامات پیشگیری تاثیری نشان نداد،نیروی ما از سلاح استفاده کرد.

در همین ارتباط سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه هویت ضارب محل اقامت سفیر ایران در اتریش مشخص نیست اعلام کرد: قرار است  پلیس اتریش اطلاعات تکمیلی را در مورد حمله جوانی – که گویی دارای تابعیت اتریشی است – به محل اقامت سفیر ایران در این کشور اروپایی منتشر کند و ما از دولت اتریش خواسته‌ایم این موضوع را هرچه سریع‌تر پیگیری کند.بهرام قاسمی همچنین در گفت‌وگو با العالم گفت:قطعا ما هرگز در مسائل داخلی عراق دخالت نکردیم و نخواهیم کرد و البته به عنوان  یک کشور دوست و همسایه هرگاه که آنها نیاز به کمک ما داشتند و توانستیم کاری بکنیم، از کمک‌های خودمان دریغ نکردیم.

وزیر کشور: در انفجار امروز سراوان ۴ کودک، ۳ زن و ۲ مرد که اتباع خارجی بودند کشته شدند
هم اکنون بخوانید

همچنین در تحلیلی از علت انفعال پلیس و دولت انگلیس در تعرض به سفارت کشورمان در لندن ، امیردریابان علی شمخانی به طراحی بازی پینگ‌پونگی دولت انگلیس اشاره کرد و گفت:این بازی پینگ پونگی طراحی شده دولت انگلیس بود که همزمان با سفر یکی از رهبران کشورهای منطقه به لندن انجام شد.

شبکه بی‌بی‌سی از سازمان ملل برای محافظت از پایگاه خبریانش در ایران درخواست کرد. این شبکه همواره مواضع ضد ایرانی دارد و سال‌هاست که خبرپراکنی علیه کشورمان یکی از فعالیت‌های اصلی این رسانه به حساب می‌آید.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده متهم حادثه خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران تاکید کرد: قتل با هیچ انگیزه‌ای قابل پذیرش نیست، متهم از سلامت روانی کامل برخوردار است. هم خودش اذعان داشت و هم روانپزشک پزشکی قانونی آن را اعلام کرد؛ لذا اولیای دم تقاضای قصاص دارند، بنده هم تقاضای قصاص دارم و در خصوص اخلال در نظم عمومی نیز تقاضای اشد مجازات دارم. در ادامه جلسه دادگاه، با تقاضای استمهال وکیل مدافع متهم موافقت شد و اعلام شد سومین جلسه رسیدگی به این پرونده، ۲۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با بیان اینکه دستگاه قضایی منفعلانه عمل نمی‌کند و تابع فضا سازی‌های سیاسی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما با تعجیل در رسیدگی به پرونده ها مخالفیم زیرا مسئله اصلی برای ما عمل در چارچوب قوانین است. وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به بحث حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: همه ما می دانیم که یکی از ارزش های دینی و قرآنی، حفظ حجاب و عفاف است. البته عفاف انحصاری به بانوان ندارد و آقایان هم باید مراتبی از عفاف را رعایت کنند.

همچنین صبح امروز آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری و فرزند مرحوم محمدعلی شاه‌آبادی، استاد امام خمینی(ره) دقایقی قبل دار فانی را وداع گفت.

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا