هیات مذاکرهکننده ایران به ریاست وزیر امور خارجه برای شرکت در گفتوگوهای هستهای وارد پایتخت عمان شد و قرار است مذاکرات صبح جمعه آغاز شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، هیات مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، بامداد جمعه با استقبال مقامات عمانی وارد مسقط شد تا در دور جدید مذاکرات هستهای با ایالات متحده شرکت کند. بر اساس برنامهریزی انجامشده، گفتوگوها ساعت ۱۰ صبح به وقت عمان و ۹:۳۰ به وقت تهران آغاز میشود.
در ترکیب این هیات، مجید تختروانچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، کاظم غریبآبادی معاون حقوقی و بینالملل، حمید قنبری معاون دیپلماسی اقتصادی و اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه حضور دارند. در طرف مقابل نیز استیو ویتکاف، نماینده ویژه دونالد ترامپ، ریاست هیات مذاکرهکننده آمریکایی را برعهده خواهد داشت و احتمال مشارکت جرد کوشنر در این گفتوگوها مطرح شده است.
به گفته یکی از اعضای هیات ایرانی، تمرکز مذاکرات صرفاً بر پرونده هستهای خواهد بود و گمانهزنیها درباره طرح موضوعات دیگر در دستور کار این گفتوگوها قرار ندارد.

