حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان / آمار شهدا ۸۴ نفر اعلام شد

به گزارش اعتماد نو، انفجار ‌در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، سبب رعب و وحشت مردم شد. این انفجار در نزدیک مسجد صاحب الزمان روی داده است و هنوز اطلاعاتی دقیقی در دست نیست. ‌جمعیت از اطراف محل پراکنده شد. نیروهای امنیتی در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

برخی افراد حاضر در صحنه مدعی شدند که این انفجار ‌از کپسول‌های گاز بوده است، اما تاکنون هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده است. در حال نیروهای امنیتی و انتظامی در حال متفرق کردن مردم از محل این انفجار هستند.

تعدادی زیادی آمبولانس در محل این انفجار حاضر شده‌اند تا اگر بر اثر این انفجار افرادی مجروح شده باشند به مراکر درمانی منتقل شوند. در پی ازدحام جمعیت در محل انفجار، تعداد از هم‌وطنان دچار مصدومیت شده‌اند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

در ساعت ۱۵:۱۷ دقیقه دومین انفجار در همین محل رخ داد.

رئیس اورژانس کرمان تعداد شهدای این انفجارها را دست کم ۲۰ نفر اعلام کرده است. این درحالیست که خبرنگار تسنیک تعداد شهدای احتمالی را در حدود ۵۰ نفر برآورد کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، انفجارها را تروریستی اعلام کرد. برخی منابع خبری دو کیف بمب گذاری شده را عامل انفجار معرفی کرده اند.

افزایش تعداد شهدا به ۷۳ نفر و مصدومان به ۱۷۱ نفر

ه گزارش ایسنا، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد تعداد شهدای حادثه تروریستی در کرمان تاکنون به ۷۳ تن و زخمی‌ها به ۱۷۱ نفر رسیده است، که حال برخی از مصدومان وخیم است و احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد.

سیل به میراث جهانی و آثار تاریخی کرمان آسیب نرساند/ افتتاح فاز نخست موزه مردم‌شناسی ارگ بم تا ۴ ماه دیگر
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: تمام مراکز درمانی کرمان در حالت آماده‌باش بوده و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران نیز آماده ارائه خدمات هستند و بالگرد اورژانس کشور در حالت آماده باش است.

رئیس اورژانس کرمان پیش از این در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش تعداد شهدا و مجروحین، آمار شهدا را تا پیش از این ۴۵ نفر و مجروحین را ۱۲۵ نفر اعلام کرده بود.

روابط عمومی سازمان اورژانس قبل از این گفته بود: در حادثه‌های انفجارهای امروز در کرمان تاکنون،  ۷۱ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس اورژانس کرمان از رسیدن آمار شهدا به ۱۰۳ تن خبر داد.

وزیر کشور: آمار شهدا ۸۴ نفر اعلام شده است

احمد وحیدی ۱۴ دی ماه در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در بیمارستان شهید باهنر ضمن تشکر از اقدامات سریع و خوب کادر درمانی اظهار کرد: طبق آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده اند.

وی با بیان این مطلب که ۲۸۴ نفر در این واقعه مصدوم شده اند، ادامه داد: تعدادی از مجروحان در بخش های ICU بستری هستند و حال عمومی آنها مناسب نیست و ممکن است در ساعات یا روزهای اینده تعداد شهدای این حادثه افزایش یابد. گفتنی است تعدادی از مجروحان سرپایی مداوا و ترخیص شده و در حال حاضر ۲۲۰ نفر در بیمارستان های شهر کرمان بستری هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا