استمرار بارش باران و برف علت اصلی ریزش سنگ در محورهای شمالی/ فعلا شاهد بازگشایی جاده چالوس نخواهیم بود

استمرار بارش باران و برف علت اصلی ریزش سنگ در محورهای شمالی/ فعلا شاهد بازگشایی جاده چالوس نخواهیم بود


به گزارش ایلنا، سردار سید تیمور حسینی، جانشین فرمانده پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی آمار ترددهای جاده‌ای در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی که از  ۲۴ اسفند ماه آغاز شده است، گفت: آمارهای به دست رسیده، نشان می‌دهد افزایش ترددهایی که امسال با آن مواجه هستیم، بیشتر مربوط به محورهای استان مازندران، بوشهر، فارس، خراسان رضوی و کرمان است. 


وی با ابراز تأسف نسبت به اتفاقات روزهای گذشته که در محورهای شمالی کشور مانند چالوس و هراز رخ داده است، افزود: طی روزهای گذشته بر اثر تداوم بارش برف و باران در محورهای شمالی کشور، در محور چالوس با ۱۵ فقره ریزش و در محور هراز با سه فقره ریزش سنگ مواجه بوده‌ایم  که در جریان رخ دادن این ریزش‌ها در روز قبل دو نفر از هموطنان را که سرنشین یک خودرو پژوپارس بودند، از دست دادیم.


حسینی ادامه داد: دلایل اصلی بروز ریزش سنگ در محورهای شمالی، جنس زمین و استمرار بارش‌ برف و باران است. براساس تشخیص وقوع حادثه و تکرار ریزش سنگ در جاده‌ها، شب گذشته بدون اطلاع قبلی به علت شدت بارش برف و باران، محورهای مذکور را مسدود کردیم تا بتوانیم از وقوع حوادث و سوانح احتمالی جلوگیری کنیم.


وی در ادامه تاکید کرد: طی گزارش‌های به دست رسیده از سازمان هواشناسی، همچنان در روزهای آینده شاهد بارش شدید برف و باران در محورهای پرتردد کشور خواهیم بود، لذا قطعا اجرای تمهیدات ویژه‌ای را  در دستور کار خود قرار داده و بعد از تصمیم‌گیری تمهیدات لازم را به اطلاع مردم عزیزمان خواهیم رساند.

آذربایجان با پشتیبانی ترکیه به دنبال نسل‌کشی ارامنه است/ ارمنستان همواره از نقش‌آفرینی بیشتر ایران در تحولات قفقاز استقبال می‌کند
هم اکنون بخوانید


حجم بارش‌ها در خراسان رضوی و جنوبی در دو روز آینده افزایشی است 


حسینی با اعلام این که طی دو روز آینده حجم بارش‌ها در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی افزایشی خواهد بود و در این خصوص نیز تمهیدات لازم باید سریعا اجرا شوند، گفت: از تمامی عزیزانی که قصد سفر به استان‌های پربارش و محورهای پرخطر مانند چالوس، هراز، خراسان رضوی و جنوبی، فارس، بوشهر، اصفهان و کرمان را دارند، تقاضا می‌کنیم در صورت امکان سفرهای غیرضروری خود را به روزهای بعد موکول کنند و در غیر این صورت، ابتدا از سلامت فنی خودروی خود و از داشتن لوازم مورد نیاز در چنین شرایطی مانند زنجیر چرخ و سوخت کافی مطمئن شوند.


وی افزود: بدانند بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان لازم است. از عموم هموطنان می‌خواهیم از سرعت غیرمجاز و حرکت در حالت خواب‌آلودگی به شدت اجتناب کنند.


جانشین پلیس راهور فراجا همچنین تاکید کرد: بعد از ریزش مجدد سنگ در محور چالوس، تا اعلام راهداری در خصوص امنیت این محور از لحاظ ریزش سنگ، فعلا شاهد بازگشایی محور چالوس نخواهیم بود.


وی در پایان گفت: این پانزدهین بار در چهار روز گذشته است که محور چالوس شاهد ریزش سنگ است و در روزهای اخیر تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند، بنابراین قطعا این محور از سمت شمال به جنوب و بلاعکس مسدود خواهد ماند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا