اوج بُحران در فارس/ مرگ ۴۱ کرونایی در یکروز

طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح پنجشنبه ۱۵ آبان، استان فارس بیشترین رقم مرگ ناشی از بیماری کرونا را طی هشت ماه گذشته ثبت کرد و از نگاه کارشناسان مسائل بهداشتی در حال تجربه یک دوره سخت بحرانی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز پنجشنبه ۱۵ آبان اعلام کرد که شمار کل قربانیان بیماری کرونا در استان فارس به ۱۵۷۵ نفر رسیده و این جدی ترین هشدار به کسانی است که هنوز و همچنان نسبت به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی بی تفاوت هستند.

دکتر روح‌الله حسینی همچنین از افزایش آمار نمونه گیری های مربوط به شناسایی این بیماری به ۳۸۸ هزار و ۶۲ مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

او بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۹۷ هزار و ۱۶۶ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۸۲ هزار و ۴۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی در ادامه با اشاره به بستری هزار و ۶۲۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۲۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام هشدار، حضور در میهمانی و تجمعات و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی را موجب روند افزایشی این بیماری دانست و از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران را نیز جدی بگیرند.

میانگین تناسب شغل و رشته تحصیلی در حوزه فنی‌و حرفه‌ای ۱۰ تا ۳۰ درصد است/ هشدار نسبت به خلاء تجهیزات در هنرستان‌ها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا