خیرآبادی: به مبین عظیمی پیش از مسابقات کشوری بزرگسالان گفتم خوب است ریسک نکند

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه در ایام چهار ساله مدیریتش، نتایج کشتی استان کردستان قابل قبول بوده است، اظهار داشت: نتیجه‌ای که در المپیاد کشوری گرفتیم مثل معجزه بود. در سال‌های قبل ما در بخش پایه یک مدال هم نگرفته بودیم، اما حالا پنج شش مدال گرفتیم و این خیلی راضی‌کننده است. ضمن تجهیز خانه کشتی سنندج، یک خانه کشتی در مریوان راه‌اندازی شد که ۵۲۰ متر تشک کشتی انداختیم و شش خوابگاه هم دارد.

وی در مورد وضعیت یوسف قادریان عضو پیشین تیم ملی فرنگی که امسال در هیچ مسابقه‌ای ظاهر نشده است، تصریح کرد: قادریان کشتی نمی‌گیرد. او در لیگ تیم کردستان را همراهی کرد، اما بعد از آن درگیر زندگی شد.

 

سرمربی پیشین تیم کشتی فرنگی امید کشورمان درباره مبین عظیمی تنها آزادکار مدعی این استان در سطح تیم ملی که در رقابت‌های کشوری جوانان هم به‌عنوان ستاره انتخاب شد، خاطر نشان کرد: او فوق‌العاده بااستعداد است. قبل از مسابقات کشوری بزرگسالان یک جلسه با هم داشتیم، پدرش که مربی او هم هست نیز حضور داشت. عظیمی دلش می‌خواست در مسابقات بزرگسالان کشوری کشتی بگیرد، اما گفتم خوب است که این سال آخر جوانانش را ریسک نکند و اول طلای جوانان جهان را بگیرد و بعد در مسابقات بزرگسالان شرکت کند.

خیرآبادی درباره اینکه سال گذشته هم مبین عظیمی قهرمان آسیا شد، اما امیرحسین فیروزپور به مسابقات جوانان جهان اعزام شد، گفت: به هر شکل آن اتفاق افتاد و حالا فیروزپور کشتی‌گیر بزرگسالان است. خوب است مبین عظیمی اول مدال جوانان جهان را بگیرد و بعد در رده بزرگسالان برای کسب دوبنده تیم ملی با حریفانش بجنگد. کشتی آزاد کردستان تا امروز هیچ مدال طلای جوانان جهانی را به دست نیاورده است و امیدوارم مبین عظیمی اولین نفر باشد که این عنوان را به دست می‌آورد.

تجارت سه ماهه کشور به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا