سرلشکر رحیم صفوی: دشمن به دنبال عصبانی کردن مردم است

به گزارش اعتماد نو، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا صبح امروز در نخستین همایش ملی رویکردهای نوین در مدیریت مرز گفت: دشمنان ما، ایران را بهتر از ما می‌شناسند و می‌دانند ایران چقدر قدرتمند است، موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک ایران را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: امنیت کشورها از مرز شروع می‌شود، کشوری قدرتمند است که در مرز قدرتمند باشد؛ اگر کشوری مرزهایش را کنترل کند اقتصاد کشورش را کنترل می‌کند.

رحیم صفوی بیان کرد: گذشت زمان نه تنها از اهمیت مرزها کم نکرده است بلکه بیشتر هم کرده است و باید بگویم که فرماندهی مرزبانی باعث افتخار ایران است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: فعالیت دستگاه انتظام بخش کشور در طول سال‌های فعالیت خود با علم و خردمندی بوده است.

وی ادامه داد: هدف کلان دشمنان ایران این است که مردم را ناراحت و عصبانی کنند و جبهه مشترکی را علیه ایران تشکیل داده اند.

رحیم صفوی افزود: اکنون ما در سال ۵ میلیون گردشگر خارجی داریم اما ظرفیت این را داریم تا ۲۵ میلیون گردشگر خارجی را هم میزبانی کنیم.

دستیار فرمانده کل قوا تصریح کرد: توسعه سواحل مکران به سمت اقیانوس هند، توسعه بنادر و راه آهن، ترانزیت کالا از بندر چابهار به سمت افغانستان، آسیای مرکزی و روسیه، انتقال خطوط نفت خام از جزیره خارک به بندر جاسک و کاهش وابستگی به تنگه هرمز، ترانزیت کالا، برق و مخابرات و سوخت به افغانستان و به نتیجه رسیدن خط لوله گاز ایران-پاکستان، هندوستان و برقراری روابط اقتصادی-سیاسی و تجاری با پاکستان فرصتهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ژئوپلتیکی فلات ایران است.

تفاهم تهران و ریاض، خبر مسرت‌بخشی است که به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند
هم اکنون بخوانید

وی بیان کرد: ما احتیاج به دیپلماسی دفاعی-امنیتی داریم و مهم‌ترین موضوع برای رسیدن به این مهم دیپلماسی اقتصادی و گردشگری است. روابط اقتصادی امنیت می‌آورد چراکه امنیت دوطرفه است.

رحیم صفوی گفت: بهتر بود دستگاه سیاست خارجی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در انعقاد قراردادهای عدم تعرض فی ما بین ایران و کشورهای همسایه همت می‌کردند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: در قرن حاضر جهان در حال تغییر و تحول و جابه‌جایی مفاهیم امنیت و قدرت در قیاس جهان و منطقه است اگر ما در جمهوری اسلامی اصول برخورد با قدرتهای بزرگ را در سیاست خارجی هوشمندانه انتخاب کنیم آنگاه در چرخه‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی در جهان رشد بهتری داریم.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا