با سامانه سهیم، خدمات ثبت احوال الکترونیکی ارائه می‌شود

با سامانه سهیم، خدمات ثبت احوال الکترونیکی ارائه می‌شود


«هاشم کارگر» معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به راه‌اندازی سامانه سهیم، اظهارکرد: این سامانه به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در شهریورماه ۱۴۰۱ وهمزمان با هفته دولت با حضور وزیر محترم کشور گشایش یافت و شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی sahim. sabteahval. ir، از خدمات غیر حضوری می‌توان بهره‌مند شوند.


معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به خدمات سامانه سهیم، افزود: در این درگاه ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیداشده، ثبت شکایات، اخبار واطلاعات و قوانین ومقررات است.


وی ادامه داد: از اهداف راه اندازی این درگاه می‌توان تعامل دو طرفه و دوسویه با مردم، کاهش مراجعات، ارائه خدمات امن و راحت، تسریع در ارائه خدمات، افزایش کیفیت کمی و کیفی، ارائه خدمات گسترده به عموم مردم، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، سرعت در ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، تعامل بیشتر، افزایش امنیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه و مقابله با مفاسد حضوری را نام برد.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه اطلاعات شهروندان از طریق این درگاه به روز شده و خدمات امن و راحت در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و هرگونه ویرایش و افزودن اطلاعات در این درگاه به صورت رایگان بوده و مردم می‌توانند در کمترین زمان اطلاعات خود را ثبت کنند، اظهارکرد: تمام افراد برای ورود به این درگاه الکترونیکی باید ابتدا در سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) ثبت نام کنند تا بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

راه‌های ورود رمان ایرانی به بازار جهانی بررسی می‌شود
هم اکنون بخوانید


وی بیان کرد: نکته مهم دیگر در خصوص درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور (سهیم) این است که این درگاه دارای صفحه راهنما و شماره پشتیبانی است تا افراد بتوانند به راحتی از این درگاه استفاده کنند.


کارگر با اشاره به نسخه اول درگاه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری سامانه سهیم و مبتنی بر تلفن همراه، افزود: همچنین در این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هرشخص ایرانی نمایش داده می‌شود.


وی ادامه داد: راه اندازی این سامانه در راستای اجرای تکالیف قانونی و با هدف تحقق سند «نظام هویت معتبر در فضای مجازی» و مصوبه کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی مورخ ۱۳۹۹/۵/۲ با موضوع «نگاشت نهادی»، به عنوان تأمین کننده اصلی شناسه معتبر برای اتباع داخلی و خانواده‌های ایرانی تعیین گردیده است.


معاون وزیر کشور گفت: به دلیل آنکه پایگاه اطلاعات خانواده در حال تکمیل است و در آینده دستگاه‌های اجرایی خدمات را مبتنی بر اطلاعات خانواده ارائه می‌دهند، شهروندان می‌توانند اطلاعات مرتبط با خود را در همین سامانه مشاهده و سپس برحسب مورد، نسبت به تأیید، ویرایش، اضافه یا حذف اطلاعات اقدام کنند.


معاون وزیر کشور افزود: سازمان ثبت احوال کشور به دنبال هوشمندسازی و اقدامات به صورت الکترونیکی بوده و حرکت به سمت هوشمندسازی مهمترین اولویت این سازمان است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا