مصلایی‌پور: داوران ما در فینال لیگ کشتی نمره قبولی گرفتند/ اتفاق اخیر کمیسیون داوران در شأن کشتی نبود

محمد مصلایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره برگزاری جلسه آنلاین کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی که در آن شرکت داشت، گفت: تا پایان سال میلادی سه جلسه دیگر هم خواهیم داشت. در این جلسه هم درباره پروسه انتخاب داوران و موارد دیگر بحث شد.

وی درباره اینکه آیا در سال ۲۰۲۲ تغییر محتملی در لیست داوران بین‌المللی کشتی ایران خواهیم داشت یا خیر، خاطر نشان کرد: درباره کنترل درجه داوران که مشکلی نبود و امیدوار هستیم که نزول درجه‌ای نداشته باشیم.

مصلایی‌پور درباره نشست اخیر کمیسیون داوران که یکی از داوران عنوان کرد با واکنش تند رئیس فدراسیون مواجه شده است، اظهار داشت: کتک‌کاری نشد، اما یک درگیری لفظی پیش آمد. این اتفاق در شأن فدراسیون کشتی نبود و کمیته انضباطی پیگیر موضوع است. کمیته انضباطی هر رأیی بدهد، تابع آن هستیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که «اعتراضی به داوری‌های مرحله پایانی لیگ برتر آزاد صورت گرفته است؟»، گفت: مسابقات در سطح فینال جهانی و المپیک بود. نمی‌گویم هیچ اشتباه داوری وجود نداشت، اما نسبتاً خوب بود و به‌عنوان یک عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی می‌گویم که داوران ما نمره قبولی گرفتند. اشتباهاتی که صورت گرفت خیلی تخصصی بود و شاید کسی متوجه نشده باشد، اما نکات تأثیرگذاری نبود که نتیجه را تغییر دهد و حق به حقدار رسید. مسابقات سنگین بود، داوران آرامش داشتند و حق به حق‌دار رسید.

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی همچنین درباره برخی اعتراضات از داوری‌های هفته اول لیگ برتر فرنگی تصریح کرد: مسابقات کشتی فرنگی شرایط خاص خودش را دارد، هرچند از نظر قضاوت راحت‌تر از کشتی آزاد است، اما از نظر اعتراض چون مقرراتش یک مقدار نامفهموم‌تر از رشته آزاد است اعتراضات در آن بیشتر است.

قهرمانی سامیار الیاسی در نخستین‌ تورنمنت سال 1401 تنیس
هم اکنون بخوانید

مصلایی‌پور ادامه داد: در مسابقات المپیک و جهانی هم می‌بینیم که همیشه اعتراض در کشتی فرنگی بیشتر است، چون اخطار کم‌کاری شرایط خاصی دارد و داوران طبق موارد تعریف شده، رأی می‌دهند و این شاید برای خیلی از مربیان و کشتی‌گیران و تماشاگران نامفهوم باشد. به هر شکل از این هفته تصمیم گرفتیم یک مقدار داوران لیگ فرنگی را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا