کمبود بازار مهمترین چالش صنعت شیلات است+فیلم

کمبود بازار مهمترین چالش صنعت شیلات است+فیلم


مهدی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته با بیان اینکه حوزه آبزی پروری ظرفیت بسیاری برای توسعه دارد، افزود: عموما این ظرفیت در حوزه آبزیان دریایی است و با توجه به محدودیت‌های آب شور، توسعه افقی به صورت محدود در برنامه قرار داده شده است.

وی با اشاره به برنامه های بلند مدت در صنعت شیلات کشور گفت: تولید ۵۰۰ هزار تن ماهی دریایی در قفس، افزایش ۱۶۰ هزار تن میگو و پرورش ماهی تیلاپیا با استفاده از آب های غیرمتعارف از اهداف بزرگی است که برای رسیدن به  آنها برنامه ریزی شده و زیرساخت های آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قطعا رسیدن به این اهداف آسان نیست و برای رسیدن به آن راه پر پیچ و خمی در پیش خواهیم داشت؛ اما با توجه به توانمندی ها و دانش شرکت ها، این نوید را می توان داد که این مشکلات را با موفقیت طی خواهد شد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران کمبود بازار را مهمترین چالش صنعت شیلات دانست و اظهار کرد: صنعت شیلات کشور امکان این را دارد که با بکارگیری نرم افزاری و سخت افزاری، دانش فنی، بهبود مدیریت آموزش تولید خود را افزایش دهد؛ اما در این بین آنچه مانع افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت شده،‌ نبود بازار است.

شکوری ادامه داد: مردم ماهی را به عنوان کالای اصلی و ضروری در سبد غذایی خود نمی بینند و با کوچکترین تنش اقتصادی این مقدار کم نیز از سفره ها حذف می‌شود. اگر بتوان با اصلاح معیشتی و فعالیت ترویجی این تفکر را اصلاح کرد،‌ آنگاه آبزیان می توانند جایگاه خود را پیدا کنند.

جسور و بی‌پروا در طراحی / داستان طراحی اولین کراس اوور ایران خودرو
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به فعالیت اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در خصوص تقویت صادرات گفت: اتحادیه تولید و تجارت آبزیان قصد دارد صادرات را ارتقاع بخشد که خوشبختانه تا حدودی به آن دست یافته است.

وی افزود: امیدواریم با فعالیت های بخش خصوصی و زمینه سازی دولت بتوان صادرات را تسهیل داد و به هدف صادرات ۶۰۰ هزار تن انواع آبزیان دست یافت.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته را نشان دهنده پویایی این صنعت دانست و گفت: خوشبختانه شرکت های مختلفی با فناوری های خاص در این نمایشگاه حضور دارند که می‌تواند منجر به ایجاد قراردادهایی برای توسعه شرکت ها شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا