ذخایر استراتژیک دارویی در تمام زمینه‌ها بالغ بر ۷ ماه است/ کسری بودجه صندوق تامین اجتماعی را تا پایان سال تامین کردیم/ ۷۰ درصد بیش از میزان سفارش شده، تولید آنتی‌بیوتیک داریم

ذخایر استراتژیک دارویی در تمام زمینه‌ها بالغ بر ۷ ماه است/ کسری بودجه صندوق تامین اجتماعی را تا پایان سال تامین کردیم/ ۷۰ درصد بیش از میزان سفارش شده، تولید آنتی‌بیوتیک داریم


صولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مسائل و مشکلاتی که جامعه هدف این وزارتخانه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: یکسری کارهای ضروری و فوری وجود داشت؛ از جمله تامین حقوق بازنشستگان که خوشبختانه بدون تاخیر پرداخت شد‌.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در خصوص بدهی وزارت کار به سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروخانه‌ها تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد و به‌حمدالله پرداخت‌های بسیار مناسبی صور گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شرکت تیپیکو است که بخش قابل توجهی از داروی کشور  را تامین می‌کند. بر اساس برآوردی که انجام داده‌ایم، ذخایر استراتژیک ما تقریبا بالغ بر ۷ ماه در تمام زمینه‌ها است و مخصوصا در حوزه آنتی بیوتیک با قید فوریت و با سرعت مواد اولیه وارد شد و امروز تولید بسیار خوبی وجود دارد. 


مرتضوی افزود: ما تقریبا ۷۰ درصد بیشتر از آن چیزی که سفارش شده بود، تولید آنتی‌بیوتیک را در شرکت‌های داروسازی داریم. در حوزه کمبود سرم خطوط جدیدی را راه اندازی کردیم و پیش‌بینی ما این است که فقط شرکت‌های داروسازی تیپیکو تا پایان امسال ماهانه ۶ میلیون واحد سرم را تامین می‌کنند.


وی درباره صندوق‌های زیر مجموعه وزارت کار بیان کرد: یکی از مشکلات صندوق‌ها مشکل ناترازی‌های این صندوق‌ها است که یک طرح بلندمدت برای همتراز کردن منابع و مصارف صندوق‌ها پیش‌بینی شده است و یک اقدامات فوری برا اساس پیش‌بینی بسیار مناسبی که تا پایان سال داشتیم، انجام داده‌ایم و تقریبا کسری بودجه‌مان را برای صندوق تامین اجتماعی تا پایان سال تامین کردیم و صندوق بازنشستگی کشوری ظرف این هفته مشکلاتش برطرف می‌شود.

پاسخ زاکانی به اعتراض شوراییان درباره انتصابات در شهرداری/ ساماندهی مخازن زباله
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا