تدوین سند راهبردی مردمی‌سازی مدارس

تدوین سند راهبردی مردمی‌سازی مدارس


به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، «حمیدرضا خان محمدی» در این نشست که در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه‌ساز در توسعه عدالت آموزشی، گفت: مدرسه‌سازی یک جریان مردمی است که دولت نیز در کنار آن و حامی این حرکت است. 


وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمدرضا حافظی» بنیانگذار و رئیس سابق جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، گفت: رویکردی که ایشان داشتند و وزیر آموزش و پرورش نیز برآن تاکید دارد حفظ ماهیت مردمی جریان مدرسه‌سازی و پررنگ‌تر شدن آن است. 


خان محمدی با اشاره به اینکه مشارکت در بحث مدرسه‌سازی فقط بحث مالی نیست؛ افزود: فرهنگ کار خیر مدرسه‌سازی یک فرایند جامع است که دربردارنده تمام موضوعات اجتماعی، فرهنگی، علمی. اخلاقی و… است. از این رو باید آن را تقویت کنیم چرا که مدرسه تقویت می‌شود و صدای امید نشاط، زندگی و پیشرفت از مدارس به گوش می‌رسد. 


وی در ادامه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را بزرگترین نماد مردمی‌سازی نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: رئیس جمهور در بازدید از ستاد وزارت آموزش و پرورش بر این مقوله تاکید داشتند و مقرر شد سند راهبردی برای پیشبرد این رویکرد تدوین و تهیه شود. 


خان محمدی با تاکید بر اینکه حمایت از جریان خیری مدرسه‌سازی از برنامه‌های اصلی ماست، بیان کرد: تحول و پیشبرد این جریان نیازمند تقویت مجامع استانی و شهرستان‌هاست، امیدواریم با تمرکز بر تصمیم‌گیری‌ها و اصلاح و بهبود فرایندها شاهد حل مسائل و جهش در مدرسه‌سازی باشیم. 

«بابک محمودی» سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر شد
هم اکنون بخوانید


سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ایجاد شبکه جامع و به هم پیوسته خیرین مدرسه‌ساز را از برنامه‌های در دست اقدام برشمرد و گفت: این طرح که در یک سامانه جامع اطلاعات خیرین مدرسه ساز، پروژه‌های در دست ساخت و مدارس بهره برداری شده با مشارکت این عزیزان را داشته باشیم و با اطلاعات دانش آموزی بر مبنای آمایش سرزمینی پیوند دهیم، می‌تواند موجب جلب نظر خیرین و بهبود رونداجرایی کارها شود. 


خان محمدی مولدسازی را یکی از راه‌های پیش بینی شده برای جبران کمبود اعتبارات مورد نیاز برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی برشمرد و خاطر نشان کرد: در لایحه بودجه رقمی معادل ۶۰۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای تامین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام در همان استان و محل تعهد شده است، که تحقق این امر می‌تواند در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کمترین زمان ممکن موثر باشد. 


سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به دغدغه‌های خیرین مدرسه‌ساز بر ضرورت پیگیری موارد مطروحه از جمله روش‌های نوین در طراحی و ساخت به منظور کاهش قیمت تمام شده و تسریع در بهره برداری، مساله سرویس‌های بهداشتی و تامین اعتبار پروژه‌های مشارکتی با تقدم سهم دولت و موضوع فروش املاک مازاد آموزش و پرورش برای این منظور تاکید کرد. 


ضرورت اجرایی شدن لایحه فروش املاک مازاد آموزش و پرورش 


ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این جلسه ضمن تبریک انتصاب حمیدرضا خان محمدی به عنوان سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: خرسندیم که آقای خان‌محمدی برخاسته از بدنه آموزش و پرورش و خیرین هستند و تجارب ارزنده‌ای در زمینه مدرسه‌سازی دارند که انشاالله منجر به اتفاقات خوب و مثبتی خواهد شد. 

سیزدهمین نشست شورای معاونان بنیاد با موضوع مبارزه با فساد برگزار شد
هم اکنون بخوانید


وی با اشاره به اینکه ظرفیت رشد ۲ برابری تعهدات خیرین مدرسه‌ساز وجود دارد، تصریح کرد: مهمترین دغدغه خیرین پرداخت به موقع سهم دولت در پروژه‌های مشارکتی است که امیدواریم با جدیت در پیگیری اجرایی شدن لایحه فروش املاک مازاد با حمایت دولت و استانداران و فرمانداران و راهکارهایی در زمینه تامین و تخصیص به موقع اعتبارات این مسائل حل و فصل شود. 


رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور همچنین بر ضرورت به کارگیری روش‌های نوین در طراحی و ساخت فضاهای آموزشی که منتج به سبک‌سازی، ارزان‌سازی و تسریع در بهره برداری از پروژه‌ها می‌شود، تاکید کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شش =

دکمه بازگشت به بالا