داوری: برخی افراد دوست ندارند تیم ملی بسکتبال به جام جهانی برود/ با فساد و رانت مبارزه می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد داوری در مورد حضور تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اظهار داشت: از زمانی که وارد فدراسیون بسکتبال شدم، شروع به ایجاد تغییرات در تیم ملی با شیبی ملایم کردیم، چون آینده بسکتبال ایران به دست این جوانان است.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره پیشنهاد تیم ملی بسکتبال استرالیا برای برگزاری دیدار این تیم مقابل ایران در کشوری ثالث گفت: استرالیا درخواستی برای برگزاری بازی با ایران در کشوری ثالث دارد که برای ما قابل قبول نیست. آنها خواسته‌اند بازی به جای ایران در لبنان برگزار شود، ولی حق میزبانی با ایران است و ما می‌خواهیم از این امتیاز استفاده کنیم. تغییر میزبانی، شرایط خاصی دارد و کنفدراسیون بسکتبال آسیا در آینده باید با این‌گونه چالش‌ها مبارزه کند. همه چیز برای میزبانی و بازی با استرالیا در تهران مهیاست، ولی نمی‌توانیم در مورد تیم استرالیا تصمیم بگیریم.

 

داوری که با برنامه ورزشگاه گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: نگران این موارد نباشید. من حدود دو ماه است با این‌گونه موارد درگیر هستم، ولی بازی‌ها برگزار شده‌اند. ایران، کشور پرافتخار و قابل‌احترامی است و مطمئن باشید از این مورد هم سربلند بیرون خواهیم آمد.

جواد داوری در ادامه خاطر نشان کرد: حدود هشت ماه است که مسئولیت فدراسیون بسکتبال را قبول کرده‌ام و تنها به اجرای برنامه‌های گذشته و سر و سامان دادن به اعزام‌ها پرداخته‌ایم. قطعاً همه تصمیماتی که پیش از گرفته شده، درست نبوده است و ما در حال برنامه‌ریزی برای آینده و تا سال ۱۴۰۸ هستیم. بسکتبال باید از تهران به سایر استان‌ها پخش شود. برنامه ویژه‌ای برای بانوان داریم. تیم ملی بانوان ایران با حمایت بیشتر باید از رده آخر دسته B آسیا به دسته A صعود کند.

رانگنیک رسماً سرمربی تیم ملی اتریش شد
هم اکنون بخوانید

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد فعالیت برخی هیئت‌ها برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و به نوعی استیضاح وی تصریح کرد: من و همکارانم همیشه با زیاده‌خواهی، مبارزه کرده‌ایم. دبیر یکی از هیئت‌ها و رئیس یک هیئت دیگر، مباحثی را مطرح کرده و درخواست‌های غیرمعقولی داشتند. فرصت من آنقدر کم است که زمانی برای رسیدگی و ورود به این مسائل کم اهمیت ندارم. تیمی با نام «خانه بسکتبال» وارد لیگ برتر شده بود که این، یک تخلف است. این تیم در لیگ برتر، روی یکی از دو پله آخر قرار گرفته و باید به دسته یک سقوط کند. بعد از این قضیه، شروع به حاشیه‌سازی شد. من با مدیرکل آن استان حرف زدم و مشکل خاصی نیست. متأسفانه برخی دوستان اصلاً به قوانین آشنا نیستند.

داوری درباره اینکه گفته می‌شود از دوستانش در فدراسیون بسکتبال استفاده کرده و افراد منتسب به فدراسیون قبلی را اخراج کرده است، گفت: کارنامه من در اصفهان مشخص است. من هیچ دوست و رفیقی در اصفهان نداشتم، ولی ۴۰ رأی آوردم. کنار گذاشتن افرادی که با فدراسیون قبلی همکاری داشتند هم درست نیست. برخی دوستان که حتی با قوانین هم آشنا نیستند با شیطنت به سراغ برخی دیگر رفته بودند که جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: شادی همه ما در گرو صعود ایران به جام جهانی است ولی برخی‌ دوست ندارند، تیم ملی به جام جهانی برود. ما می‌خواهیم با این فساد، رانت و اتفاقات برنامه‌ریزی شده مبارزه کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: سال‌های قبل در زیرساخت‌ها بسیار ضعیف عمل شده است و ما تلاش کردیم خدشه‌ای به اعزام‌ها و تهیه بلیت وارد نشود. وقتی وارد فدراسیون بسکتبال شدم، اسپانسر، قراردادی سه ساله داشت که در پایان لیگ امسال به پایان می‌رسد. متأسفانه همکاری با این اسپانسر، مشکلاتی دارد و بدون برطرف شدن مشکلات مالی، اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

غبارروبی مضجع مطهر رضوی در سفر رهبر انقلاب به مشهد
هم اکنون بخوانید

داوری در مورد همکاری با سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: روندی که با ارمغانی برای تیم ملی ترسیم کردیم، تزریق جوانان به تیم ملی با شیبی ملایم بود. جوان بودن تیم هم تاوانی دارد که باید پرداخت کرد و صبور بود. تشکیل تیم ایران نوین نیز برای بسکتبال ایران، خیلی مفید بود. چرخه بازیکن‌سازی باید ادامه‌دار باشد. صعود تیم ملی به جام جهانی، نشان می‌دهد تصمیماتی که گرفته شده، درست بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا