دانشجویان رشته‌های مرتبط با فناوری‌های نوین برای تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری مهارت می‌یابند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ به همین دلیل حمایت و هدایت درست این ثروت ملی به سمت تامین نیازهای فناورانه کشور و استفاده درست از توانمندی های آنها برای تحقق اقتصاد دانش بنیان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان بر آن تاکید شده است.


هیات وزیران هم در آیین‌نامه اجرایی خود خطاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مهم ترین نهاد و مرتبط ترین دستگاه در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده، این نهاد را مکلف کرده است تا این ظرفیت ملی را برای نقش آفرینی در زیست بوم فناوری و نوآوری آماده کند.


این وزارت خانه مکلف است نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر به صورت ماموریت گرا در رشته های مرتبط با فناوری های نوین از طریق دانشگاه‌ها اقدام کند. سازوکار و تعداد نیروی انسانی در حوزه های منتخب در قالب دستورالعمل اجرای ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این آیین نامه در شورای گسترش آموزش عالی و شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب خواهد رسید.


وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است در تصویب رشته های جدید یا اصلاح رشته های موجود در تمامی رشته ها پیوست کارآفرینی، مهارت افزایی و اشتغال پذیری را منظور کند.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

کسب و کارهای اینترنتی دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا