ظرفیت‌های دانشی و تخصصی به نیازها پیوند خورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ به اشتراک گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی یکی از بهترین روش هایی است که طی سال های اخیر به رونق صنعت آزمایشگاهی در کشور و دسترسی به تجهیزات مورد نیاز در این حوزه کمک کرده است و تاکنون توانسته بیش از ۲۷ هزار دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک بگذارد و یک هزار و ۴۲۲ مجموعه آزمایشگاهی دولتی و خصوصی را به عضویت خود درآورد.


یکی از اقدامات این شبکه برای معرفی توانمندی‌های صنعت آزمایشگاهی و ترویج مفاهیم این حوزه، مشارکت در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو بود که علاوه بر غرفه خود شبکه آزمایشگاهی در این رویداد، ۳۰ آزمایشگاه عضو این شبکه نیز در نمایشگاه حضور داشتند. ۱۱ آزمایشگاه از بخش دانشگاهی و پژوهشگاهی و ۱۹ آزمایشگاه شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی طی برگزاری این نمایشگاه توانمندی های خود را معرفی کردند.


در این دوره، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در غرفه خود میزبان شرکت‌های تجهیزات ساز داخلی بود. دستگاه‌هایی چون کروماتوگراف مایع با کارایی بالا، میکرو اسپکتروفتومتر رامان، طیف سنج مرئی فرابنفش- مادون قرمز نزدیک، دستگاه شبیه ساز رانندگی و دستگاه اندازه‌گیری سه بعدی CMM از جمله این دستگاه‌ها بودند. علاقمندان در روزهای نمایشگاه توانستند از نزدیک با این تجهیزات و روش انجام آزمون با آنها آشنا شوند.


همچنین بازدیدکنندگان از غرفه شبکه آزمایشگاهی، کارت‌های تخفیف ۲۰۰ هزار تومانی برای دریافت خدمات آزمایشگاهی دریافت کردند که می‌توانستند در ایام نمایشگاه، در کارتابل باشگاه مشتریان این شبکه فعال‌سازی آن را انجام دهند.


سمیعی: صادرات متانول بدون رانت خوراک ارزان، صرفه اقتصادی ندارد/ یارانه خوراک ارزان منوط به توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی‌های گازی
هم اکنون بخوانید

حضور آزمایشگاه‌ها، شبکه آزمایشگاهی و فناوران در نمایشگاه نانو، فرصتی ایجاد کرد تا مدیران آزمایشگاه ها و برخی از فناوران بتوانند از نزدیک با مدیران شبکه آزمایشگاهی دیدار کرده و مسائل، چالش‌ها و نکات مد نظر خود را با شبکه آزمایشگاهی مطرح کنند. در این راستا، بیش از ۲۵ جلسه در ۴ روز برگزاری نمایشگاه در غرفه شبکه آزمایشگاهی برگزار شد که از نتایج آن می‌توان به برنامه ریزی برای ایجاد کارگروه های تخصصی جدید، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز آزمایشگاه، برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و ارتباط با سایر نهادهای فعال در حوزه آزمایشگاهی اشاره کرد.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا