در جریانات اخیر چاره‌ای جز جمع‌آوری مخازن زباله نبود/ قیمت هر مخزن ۱۵ میلیون تومان

در جریانات اخیر چاره‌ای جز جمع‌آوری مخازن زباله نبود/ قیمت هر مخزن ۱۵ میلیون تومان


به گزارش ایلنا، مهدی چمران در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودک، آینده یک کشور و پایه گذار جامعه است، اظهار کرد: هر اندازه برای نسل خردسال تلاش کنیم در آینده نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.


وی با بیان اینکه چندین سال درخصوص کودکان کار اقداماتی از جمله جمع آوری آنها صورت گرفت، یادآور شد: عده ای از کودکان که جمع آوری شدند، ایرانی نبودند و به کشور خود بازگردانده شدند که برای بازگرداندن آنها مشکل وجود داشت. عده ای نیز به شهرهای خود بازگردانده شدند.


چمران با بیان اینکه مدارسی در تهران برای حضور این کودکان ایجاد شد، تصریح کرد: کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه یاد بگیرند و کار درستی داشته باشند، چرا که حضور آنها در شهر چهره زشتی از تکدی گری را ایجاد می کند. پس از معتادان متجاهر باید به سمت جمع آوری کودکان کار و همچنین تکدی گران رفت و به این مشکل  پرداخت. شورا در حد بضاعت خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: روش دیگری برای جمع آوری زباله پیش بینی شده و نحوه کار تغییر خواهد کرد و دیگر شاهد کودکان زباله گرد نخواهیم بود.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص جمع آوری مخازن زباله در سطح شهر بر اثر آتش‌سوزی و ایجاد خسارت در جریانات اخیر گفت: تهیه مجدد این مخازن زمان می‌برد؛ هرچند هزینه هر مخزن نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. وقتی این مخازن آتش زده می‌شود، چاره‌ای جز جمع آوری نیست.

پیام استاندار تهران به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
هم اکنون بخوانید


چمران گفت: این جمع آوری مخازن در تمام مناطق شهر نیست و تنها در برخی نقاط است. برنامه‌ریزی برای شیوه جدید جمع‌آوری زباله انجام شده که البته این اقدام ارتباطی با جریانات اخیر ندارد و در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا