علائم کووید۱۹ شاخصی ضعیف در تشخیص افراد آلوده به کروناست

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: ۸۶ درصد از مردم انگلیس که در مدت اعمال قرنطینه اقدام به انجام تست تشخیصی کروناویروس کرده اند و نتیجه آزمایش آنان مثبت بوده است علائم مختص به این بیماری از جمله سرفه، تب، از دست دادن قدرت بویایی یا چشایی نداشته اند.

به گفته محققان انگلیسی لازم است تست تشخیص کروناویروس به صورت جامع انجام شود تا بتوان ناقلان خاموش بیماری را شناسایی کرد و شیوع بیماری در آینده را کاهش داد.

این بررسی با هدف ارزیابی ارتباط بین علائم بیماری کووید-۱۹ و نتیجه تست بیماری انجام گرفته است.

این مطالعه نشان داد: تست کروناویروس ۱۱۵ نفر از ۳۶ هزار و ۶۱ فرد شرکت کننده در این بررسی مثبت بوده است. تمرکز بر افرادی با علائم خاص کووید-۱۹ (تب، سرفه، از دست دادن قدرت چشایی و بویایی) نشان داد ۱۵۸ نفر در روز انجام تست چنین علائمی داشته اند.

همچنین این مطالعه حاوی اطلاعاتی در مورد علائم بیشتری از این بیماری از قبیل خستگی و تنگی نفس بوده است. از میان افرادی که تست کروناویروس آنان مثبت بوده است ۲۷ نفر علائم داشته اند و ۸۸ نفر در روز انجام تست بدون علامت بوده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته محققان انگلیسی یافته های بدست آمده تاثیر چشمگیری بر اعتماد نو به نقل از برنامه های تشخیص کروناویروس در آینده خواهد داشت.

انتهای پیام

خطر اوج مجدد کرونا در کشور/ افراد بی‌علامت هم ماسک بزنند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا