برگزاری تورنومنت دانشجویان دندانپزشکی

برگزاری تورنومنت دانشجویان دندانپزشکی


به گزارش ایلنا، به نقل از انجمن علمی پریودنتولوژی، بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران همزمان با بزرگترین تورنومنت دانشجویان  دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور ۲۶تا۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار میشود.


یدالله سلیمانی شایسته، رییس بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران  با اعلام این خبر گفت: در کنگره امسال بالغ بر یکصد سخنران داخلی و شش سخنران صاحبنام  و مرجع علمی در سطح بین المللی، مشارکت خود را برای ارائه جدید ترین مباحث در حیطه های مختلف تخصص دندانپزشکی اعلام کرده اند که بدین ترتیب آخرین یافته های علمی در رشته پریودونتولوژی(بیماری های لثه و ایمپلنت) ارائه خواهد شد. 


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کنگره حاضر هر دو سال یکبار برگزار میشود و طبق ارزیابی های وزارت بهداشت بعنوان کنگره بین المللی شناخته واعلام شده است، افزود: طی چهار روز برپایی به موضوعاتی از جمله بیماریهای لثه(پریو) و بافت اطراف ایمپلنت(پری ایمپلنت)، بازسازی استخوان و بافت نرم، همچنین زیبایی در درمان با ایمپلنتهای های دندانی خواهیم پرداخت که در این میان پانزده پانل اختصاصی توسط خبرگان دندانپزشکی ارائه خواهد شد.  


شایسته گفت: کنگره امسال که مجوز حضور و همراهی یکهزار و پانصد نفر از دندانپزشکان در تخصص های مختلف و بهداشتکاران دهان و دندان را اخذ کرده است، حداکثر بیست امتیاز باز آموزی نیز برای دندانپزشکان دارد و در مجموع حاصل سی ماه تلاش همکاران است. 


رییس بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران با بیان اینکه تعدادی کارگاه آموزشی بصورت عملی در نظر گرفته شده است و همچنین نمایشگاه جانبی نیز برای آگاهی از جدیدترین دستاوردها در خصوص محصولات، مواد و تجهیزات دندانپزشکی برپا خواهد بود تصریح کرد: نتایج و خلاصه تمام سخنرانی ها و مباحث علمی ارائه شده طی این کنگره در مجله بین المللی ثبت شده در نمایه جهانی پابمد  منتشر خواهد شد و بطور حتم  برپایی اینگونه کنگره های علمی همسو در جهت کمک به درمان و رفع مشکلات بیماران خواهد بود.

کسی از رنج بیماران «میاستنی گراویس» خبر ندارد
هم اکنون بخوانید


وی افزود: طی این کنگره برای نخستین بار در میان کنگره های علمی دندانپزشکی کشور، جایزه ده هزار دلاری به سه محقق برتر دندانپزشکی در زمینه  پریودونتولوژی و ایمپلنتهای دندانی تقدیم خواهد شد.


شایسته با بیان اینکه جایزه پژوهشی(اوارد) مرحوم دکتر “امیر رضا رسولی قهرودی” به ارزش چهار هزار دلار به یک محقق خارجی که بیشترین تحقیقات و تولید علم را در زمینه رشته پریودونتولوژی داشته است تقدیم خواهد شد، افزود: همچنین با تایید و ارزیابی داوران کنگره به یک نفر محقق داخلی برتر که بیشترین نتایج پژوهشهای علمی خود را در نشریات جهانی به چاپ رسانده است مبلغ چهار هزار دلارتقدیم میشود و مبلغ دو هزار دلار جایزه پژوهشی نیز به بهترین تحقیق بالینی منتشر شده محقق داخلی ارائه خواهد شد.


شایسته گفت: بزرگترین تورنومنت دانشجویی برای دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی سراسر کشور، بطور همزمان در حاشیه بیست و یکمین کنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. 


وی افزود: دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی کشور ضمن ثبت نام در این تورنومنت، آمادگی خود را برای شرکت در یک آزمون بزرگ و رقابت علمی اعلام کرده اند که در نهایت به سه نفر برتر هدیه نقدی تقدیم خواهد شد.


رییس بیست و یکمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران با بیان اینکه به منظور برقراری یک رویکرد نوین، دانشجویان دانشکده های دندانپزشکی دنیا بویژه قاره آسیا و اقیانوسیه با ارائه خلاصه ای از پایان نامه های تحصیلی خود طی پویشی موسوم به( ۳ام.تی) در حاشیه بیست و یکمین کنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران به مدت سه دقیقه، پایان نامه علمی تحصیلی خود را ارائه خواهند کرد، گفت: سخنرانی ها در این کنگره به صورت پرسش و پاسخ و با بحث های علمی و آموزشی انجام خواهد شد که این رویکرد نیز جدید محسوب می شود. تصمیم سازی بالینی برای انجام بهترین تکنیکهای درمانی مهمترین ویژگی اینگونه مباحث است.

ارائه ۱۲ هزار خدمت به بیش از ۷ هزار مددجو در مدیریت شبانه ۱۴۰۰
هم اکنون بخوانید


این استاد پیشکسوت تخصص جراحی لثه و ایمپلنتهای دندانی(پریودونتولوژی) گفت: امروزه پژوهشگران کشور در زمینه تولید مواد و تجهیزات دندانپزشکی نیز تلاشهای فراوانی انجام داده اند که از جمله آن به تولید بخش های مختلف ایمپلنت دندانی، ساخت مواد استخوانی در جهت بازسازی بافت سخت، دارو ها و ملزومات مصرفی، محصولات مرتبط با درمان مشکلات ناحیه پریودونتال(نسج نرم لثه)، میتوان اشاره کرد که نتایج خوبی در بر داشته است.


وی در پایان یاد آور شد: ایران در دنیا و بویژه منطقه جزو کشورهای برتر علمی است و اکنون چندین شرکت دانش بنیان ایرانی در زمینه ساخت ابزار، وسایل، مواد و ملزومات دندانپزشکی جهت درمان های بافت نرم و بافت سخت دندان نیز مشغول تلاش هستند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا