ولوو خودروسازان و خودرودوستان جهان را غافلگیر کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ ولوو برای نخستین بار در جهان موفق شد تا سامانۀ رادار داخلی را برای استفاده بر روی خودرو‌های خود طراحی و تولید کند، این سامانه امکان ردیابی حضور سرنشیان در داخل خودرو بعد از قفل شدن درب‌ها را دارد. 


برمنای اعلام این خودروساز سوئدی، سامانۀ راداری جدید ولوو قرار است که برای نخستین بار بر روی خودروی SUV برقی EX ۹۰ عملیاتی شود. سامانۀ مذکور با هدف رصد داخل کابین و بدنۀ خودروهای ولوو طراحی شده است، وجود این رادار در خودروهای ولوو سبب می‌شود که هنگام حضور سرنشین در داخل اتومبیل درب‌های آن قفل نشود.


سامانۀ راداری جدید شرکت ولوو کاربردهای مختلفی دارد، برای مثال تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی یا سرد زمستانی نوزاد شما در اتومبیل مانده و درب روی وی قفل شده است، در این زمان سامانۀ جدید ولوو به کاربر هشدار می‌دهد که این اتفاق افتاده است همچنین با استفاده از این سامانه می‌توان وضعیت هوای داخل کابین را طوری تنظیم کرد که چنانچه سرنشینی داخل خودرو محبوس شد، احتمال عارضۀ حملۀ قلبی برای وی کاهش پیدا کند، البته شاید جاگذاشتن نوزاد در خودرو برای ما عجیب به نظر برسد اما چنین اتفاقاتی امکان دارد در زندگی هریک از ما روی دهد.






انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۲ رای موافق و ۲ رای مخالف

لزوم ایجاد تجهیزات و امکانات علمی مورد نیاز نخبگان و توجه به مسائل معیشتی آنها
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا