با چه دستگاه‌هایی می‌توانیم در منزل بافتنی کنیم؟


پاسخ به این سوال احتمالا ساده است! چرا که خیلی از ما احتمالا حداقل یکبار اسم ماشین بافتنی یا ماشین بافت را شنیده‌ایم! که با این دستگاه به سادگی و در عرض چند ساعت می‌توانیم یک ژاکت ببافیم.


اشتباه نکنید! این دستگاه انواع مختلفی دارد که در صنعت نیز استفاده می‌شود اما هدف ما بررسی مدل‌های مختلف برای بافت در منزل است.


خاستگاه اولیه این ماشین‌ها کشور ژاپن بوده است که بعدها کشورهای تایوان، چین و بازار مشترک وارد شدند و انواع ماشین بافتنی را تولید کردند. اما به جرات می‌توان گفت همچنان بهترین مدل‌های تولید شده، برای همان کشور ژاپن است. بعد از صنعتی شدن ژاپن نیز این ماشین‌های بافندگی تولید نشد و تقریبا تمام محصولاتی که در بازار ایران موجود است مربوط به قبل است و اساسا مدل نو وجود ندارد.


 در این مقاله به جزئیات انواع ماشین بافت خواهیم پرداخت و بعد از مطالعه این مقاله، دید خوبی نسبت به مدل‌های مختلف بدست خواهید آورد که در انتخاب نوع ماشین به شما کمک خواهد کرد. در ابتدا بهتر است بدانیم ماشین بافندگی انواع مختلفی دارد که توسط برندهای مختلف ساخته شده است؛ اما قاطعانه به شما می‌گوییم که فقط از مارک برادر ژاپن استفاده کنید؛ چرا که فقط این مدل در بازار ایران به خوبی ساپورت می‌شود و قطعات آن وجود دارد.


 درباره برادر ژاپن:


طی سال‌های تولید و بورس ماشین‌های بافتنی، برندهای مختلفی شروع به تولید کردند. که بهترین مارک ماشین بافتنی با اختلاف برادر است. پاساب، سیلور، تویوتا، امپسال و … نیز از سایر تولیدکننده‌های ماشین بافتنی است که می‌توان اشاره کرد. به دلایلی که در بالا ذکر کردیم، تقریبا تنها برندی که بصورت فعال در ایران هنوز طرفدار دارد و تعمیرات و قطعات آن به راحتی در دسترس است، ماشین بافندگی برادر است. لذا در زیر انواع مدل‌های این برند را بررسی می‌کنیم.


برادر، مارک مشهور و معتبر ماشین بافتنی است که یکی از غول های صنعت بافت در دنیا به شما می‌رود؛ البته بهتر است بگوییم می‌رفت، چرا که سال‌هاس این برند درجه یک به دلیل صنعتی شدن ژاپن دیگر ماشین بافتنی تولید نمی‌کند و تمام دستگاه بافتنی موجود در بازار به نوعی دست دوم و کار کرده است. اما همچنان برند اول بازار به دلیل کیفیت بالا ماشین بافتنی برادر است. برادر، در سال ۱۹۰۸ کار خود را آغاز به عنوان چرخ خیاطی آغاز کرد و در ادامه محصولات دیگری مانند ماشین بافتنی نیز به چرخه خود اضافه کرد. این برند در سال ۱۹۵۴ اولین شعبه خود را خارج از کشور ژاپن در آمریکا تأسیس کرد و بعد در سال ۱۹۵۸ یکی از نمایندگی‌های خود را در اروپا تأسیس کرد. برادر در قبل از انقلاب نیز در کشورمان نمایندگی داشت اما بعد از آن به دلیل تحریم‌ها از کشور خارج شد.

لاگارد: بدترین بخش کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم
هم اکنون بخوانید


انواع مدل برادر


ماشین‌های بافت این برند ژاپنی به دو دسته کلی ظریف بافت و ضخیم بافت تقسیم می‌شوند که به تفصیل هر کدام را توضیح خواهیم داد.


ظریف بافت:


این مدل برای کامواهای نازک و ظریف استفاده می‌شود. اگر بافتنی با میل را انجام داده باشید، می‌توان گفت که تا شماره ۳ را می‌توان با این ماشین ها بافت.


این مدل خود به دو دسته ساده بافت و کامپیوتری تقسیم می‌شود. اگر به دنبال کار حرفه‌ای هستید و می‌خواهید انواع مدل را با دستگاه داشته باشید، حتما از مدل کامپیوتری استفاده کنید.


مدل‌های ساده بافی به نام‌های ۵۸۸، ۷۱۰، ۸۰۰ و … تقسیم می‌شود که هر سه در یک دسته قرار می‌گیرند. تصویر زیر نمونه‌‌ای از این مدل‌ها می‌باشد که تنها برای بافت معمولی استفاده می‌شوند.


002


003


مدل‌های کامپیوتری انواع کارهایی که بخواهیم روی بافت انجام دهید را برای شما رقم خواهند زد. نکته مهم برای خرید ماشین‌های بافتنی کامپیوتری: ضمن این که این مدل‌های لوازم جانبی زیادی دارد و با توجه به قیمت بالای لوازم جانبی، قبل از خرید از وجود آن‌ها مطمئن شوید.


ماشین ۸۲۰، ۸۳۰، ۸۴۰، ۸۶۸ و … از مهمترین‌ مدل‌های کامپیوتری است که در زیر تصویری از این مدل را می‌توانید بببینید.


004


سوال مهم و پرتکرار برای خرید ماشین کامپیوتر ی:تفاوت اصلی مدل‌ ۸۲۰ برادر با مدل‌های بالاتر چیست؟ یکی از سوالاتی که معمولا مخاطبین دارند تفاوت ۸۲۰ با سایر مدل‌ها است. به طور کلی تفاوت اصلی در امکان بافت تک گل و بافت طرح‌های دوبل است که ۸۲۰ این امکان را ندارد.

کشف ۲۶ تن روغن خوراکی تقلبی در جنوب تهران
هم اکنون بخوانید


بررسی مهم‌ترین مدل کامپیوتری: برادر ۸۴۰


۸۴۰ را به همراه ۸۶۸ می‌توان مهمترین مدل ماشین‌های کامپیوتری ظریف بافت دانست. چرا که همزمان علاوه بر بافت مدل دوبل امکان تک گل زدن را نیز فراهم می‌کند. البته که علاوه بر پرطرفدار بودن این مدل قیمت آن نیز از سایر مدل‌ها بالاتر است.


نکته: سعی کنید از مدل‌های الکترونیکی ظریف بافت مثل ۹۴۰ استفاده نکنید؛ چرا که در صورتی که این مدل‌‍ ‌نیاز به تعمیر داشته باشد، به دلیل نبود تعمیرکار این مدل، عملا غیرقابل استفاده خواهد شد.


مدل‌های ضخیم بافت:


در ماشین‌های ضخیم‌بافت نیز مشابه ظریف‌بافت، دو مدل ساده و کامپیوتری را داریم که می‌توانیم بر اساس نیازمان یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. در زیر بصورت جزئی‌تر هر کدام از این موارد به همراه مدل‌ها را بررسی می‌کنیم.مدل‌های ضخیم بافت این امکان را برای شما فراهم ‌می‌کند که نخ‌های ضخیم(بخوانید از شماره ۳ به بالا) را به راحتی ببافید.


مدل ساده بافی ضخیم بافت: ۲۳۰ مشهورترین مدل ساده بافی ماشین‌های ضخیم بافت است.  این مدل کامپیوتر الکترونیکی یا مکانیکی ندارد و تنها امکان ساده‌بافی در آن میسر است. البته امکان ایجاد طرح‌هایی با جابجایی دانه‌ها با دست امکان پذیر است.


 مدل‌های کامپیوتری ضخیم بافت: ۲۶۰ و ۲۷۰ از مشهورترین های این مدل است که می‌تواند با مکانیک و یا الکترونیکی که دارد انواع مدل‌ها را برای شما ببافد. مدل ۲۷۰ به روزشده مدل قدیمی تر خود است. البته که قیمت آن نیز بالاتر از مدل ۲۶۰ است. البته پیشنهاد ما خرید مدل ۲۶۰ است؛ همانطور که بالاتر گفتیم مدل‌های الکترونیکی تعمیرکاری در ایران ندارد و در صورتی که به مشکل بخورید غیرقابل استفاده خواهد شد.


 


جمع بندی:


خرید ماشین بافتنی باید از متخصص آن صورت بگیرد چرا که هر ماشین کامپیوتری بیش از ۲۰۰ مدل دارد و با توجه به این که برادر دیگر ماشین بافتنی تولید نمی‌کند، تمام مدل‌های موجود در بازار دست دوم است. برای مدل‌های کامپیوتری ظریف بافت ۸۴۰ و برای مدل‌های ضخیم بافت ۲۶۰ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مدل‌های اکترونیکی به دلیل نبود متخصص تعمیرکار در ایران پیشنهاد نمی‌شود.


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا