صنایع چالش‌های خود را به جامعه دانشگاهی و نخبگانی ارائه کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در دیدار رئیس بنیاد نخبگان استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از جامعه نخبگانی کشور، اظهارداشت: یکی از چالش‌ها و مسائل مهمی که همواره با آن روبرو بوده‌ام، ارتباط صنعت با جامعه دانشگاهی و نخبگانی است.


وی، عدم اشراف صنعت و دانشگاه به ظرفیت‌ و چالش‌های یکدیگر را از جمله مهم‌ترین چالش‌های ارتباط با صنعت دانست و عنوان کرد: صنایع اعتماد لازم را به دانشگاه‌ها برای حل چالش‌ها ندارند در حالیکه اگر حتی دانشگاه‌های مستقر در هرمزگان نتواند مسئله صنعت را حل کنند، می‌توانند از طریق ارتباط با دانشگاه‌های برتر کشور و جهان برای حل این چالش اقدام کند.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر لزوم استقرار صنایع در دانشگاه‌ها در قالب یک دفتر نمایندگی، ابراز کرد: صنایع هرمزگان باید چالش‌ها و مسائل خود را به جامعه دانشگاهی و نخبگانی ارائه دهند تا اقدامات لازم برای حل آن انجام شود.


حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: رشد علم در گروی ارتباط با صنعت است و رشد صنعت نیز وابسته به ارتباط با دانشگاه و نخبگان است.


وی، با اشاره به اهمیت ارتباط با مجموعه‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری، عنوان کرد: باید بستری را فراهم کرد که ایده‌های خلاق و مبتکرانه مجموعه‌های دانش‌بنیان به مرحله اجرا برسند چراکه نخبگان تاثیرگذاری از دل همین اقدامات بیرون خواهد آمد.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که در استان هرمزگان با یکسری نقیضه‌ها روبرو هستیم، ابراز کرد: شبهه‌ای در میان جوانان وجود دارد که می‌گویند ما با غرب یک فاصله تاریخی داریم و هیچ‌گاه نمی‌توان این فاصله را جبران کرد چراکه اگر ما یک گام به سمت پیشرفت حرکت کنیم، غرب نیز با همین سرعت یا حتی بیشتر گام خواهد برداشت و باعث می‌شود این فاصله توسعه‌ای میان ایران و کشورهای غرب حفظ شود.

ضرورت زمینه‌سازی برای حضور نخبگان در مدیریت میانی و ارشد کشور
هم اکنون بخوانید


وی ادامه داد: در حوزه تولید علم در کشور باید با یک حرکت جهشی به منشاء تولید قدرت غرب حرکت کنیم تا بتوانیم مراحل موفقیت و پیشرفت را گام به گام جلو ببریم. در دانش‌هایی مهم مانند دانش هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، فناوری نظامی و … در حال پیشرفت و توسعه هستیم و دشمن را بسیار حساس کرده است. از طرفی دشمن برای تحقیر جامعه ما، روی نقاط ضعف کشور دست می‌گذارد و سعی می‌کنند موج خود تحقیری را در جامعه ایجاد کند که باید با آن مقابله کرد و در برابر آن روحیه خودباوری را در جامعه تقویت کرد.


حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر سهم اندکی از مسئولیت‌های اجتماعی به سمت جامعه نخبگانی سوق پیدا کند، بسیاری از مشکلات جامعه نخبگانی حل خواهد شد و اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.


وی عنوان کرد: باید مشخص شود که سهم مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در پیشرفت و توسعه علم در استان هرمزگان و حمایت از نخبگان و جامعه دانشگاهی چیست.


انتهای پیام/




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس ۰ رای موافق و ۰ رای مخالف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا